HR-administratörer till Rekryteringsenheten

HR-administratörer till Rekryteringsenheten

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Tilltalas du av att befinna dig mitt i händelsernas centrum, där du får leverera god kvalitet och hög service? Då kan du vara den HR-administratör vi söker!
Vilka är vi?

Vi på rekryteringsenheten är ett team av rekryteringsspecialister, HR-administratörer och HR-konsulter som tillsammans arbetar med att kvalitetssäkra och skapa enhetlighet i frågor som rör kompetensförsörjning, bemanning och rekrytering. Det gör vi genom rådgivning, stöttning och service till våra chefer och medarbetare i hela Norrköpings kommun.

Rekryteringsenheten är en del av kommunens centrala personalavdelning som har det övergripande uppdraget att verkställa kommunens personalpolitik. Det görs genom konsultativt HR-stöd till kommunens chefer, strategiskt utvecklingsarbete, arbete med lön samt lag- och avtalsfrågor. Tillsammans är vi 60 kollegor på personalavdelningen som arbetar med kommunens samtliga sju kontor.

Vi har ett brett utvecklingsuppdrag inom kompetensförsörjning för hela kommunen, för att vi även i framtiden ska klara vår personalförsörjning med kompetenta, engagerade och stolta medarbetare. I Norrköpings kommun är vi drygt 11 000 medarbetare och 450 chefer som är med och skapar en stad och ett samhälle som fungerar, växer och mår bra, dygnet runt, året om.

I och med två föräldraledigheter söker vi nu två kollegor under cirka ett års tid. Vi tänker långsiktigt och har fokus på kontinuitet, därför söker vi dig som ser en framtid med Norrköpings kommun som arbetsgivare. Vi sitter i ljusa, öppna och trevliga lokaler på Norra Promenaden 100. 

Dina arbetsuppgifter

Som HR-administratör spelar du en viktig roll i vårt kvalitetsarbete på rekryteringsenheten. Du arbetar med att stötta och stödja dina kollegor i varierande uppgifter med olika komplexitetsnivå. Du bokar in intervjuer, hanterar referenstagningar, genomför större urvalsarbeten, tar hand om övrig rekryteringsadministration samt eventuellt håller egna intervjuer. Även andra enhetsspecifika administrativa uppgifter kan förekomma.  

Som en del av rekryteringsenheten är du Norrköpings kommuns ansikte utåt och en viktig del i hur vårt arbetsgivarvarumärke uppfattas. Förutom att du arbetar nära dina kollegor får du möta och ha kontakt med både kandidater, referenter och chefer inom organisationen. Kontakt sker främst via telefon och digitala möten, men kan även ske fysiskt på plats.

På rekryteringsenheten utgår vi ifrån att man vill och kan bidra med sin kompetens. Därav kan tjänsterna formas och anpassas efter den kompetens och kunskap som just du besitter. Vi ser gärna att du förtydligar i din ansökan vad för kompetens just du kan bidra med!

Vem är du?

Vi söker dig med högskoleexamen med inriktning HR, beteendevetenskap eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du har erfarenhet av arbete inom service och/eller administration. Det är fördelaktigt om du har arbetat med rekrytering tidigare, antingen med hela rekryteringsprocesser eller med delmoment såsom referenstagning och rekryteringsadministration. 

Vi ser gärna att ditt hjärta klappar lite extra för Norrköpings kommun och den samhällsnytta man bidrar med i kommunal verksamhet.

Som person är du trygg i dig själv, du tror på din kompetens och vad du kan bidra med. Du har en god förmåga att kommunicera och skapa förtroende hos andra, vilket gör att det är enkelt att samarbeta med dig. Att ge service och hjälpa andra faller sig naturligt för dig, samtidigt som du har ett starkt eget driv och kan arbeta självständigt. 

Vissa dagar blir inte alltid som man har planerat, men du har inga problem att ta dig an oförväntade händelser med ett positivt förhållningssätt. Vid behov är det enkelt för dig att prioritera och strukturera om din planering baserat på nyuppkomna situationer och tidsramar. 

Du är genuint intresserad av andra människor och ser varje ny kontakt eller möte som en möjlighet att leverera den bästa servicen.

Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten


Antal lediga tjänster: 2
Anställningsform: Vikariat på heltid
Längd på anställning: 1 år, med möjlighet till förlängning eller tillsvidareanställning
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: 3 maj. Vi kan komma att tillämpa löpande urval och intervjuer
Kontakt: Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du HR-chef Stina Fogel, 011-15 18 59 eller rekryteringsspecialist Johanna Carlberg, 011-15 10 53.


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2023
  • Ansök senast: 3 maj 2023

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


23 december 2024

20 december 2024

20 december 2024