OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Har du arbetat i bemanningsbranschen, kan du polska och älskar att skapa goda relationer med dina medarbetare? Då har vi jobbet för dig, som HR administratör /koordinator på Peab Bemanning i Malmö.
Du kommer att vara medarbetarnas förlängda arm för att de ska komma in i det svenska samhället/systemet så smidigt som möjligt. Du deltar aktivt i introduktionen av de nyanställda och ser till att de får all nödvändig information såsom Peabs policys, anställningsvillkor, arbetsmiljö, tidrapportering, mm. En fantastisk rolig och omväxlande roll för rätt person.
Om verksamheten
Peab Bemanning är ett dotterbolag till Peab, som bemannar alla Peabs olika projekt med bluecollar personal, i Sverige och Norge, tex snickare, betongare och träarbetare.
Du kommer att vara anställd som konsult hos Dreamwork och arbeta ute hos Peab Bemanning. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning eller övertag hos Peab Bemanning därefter.
Mer om tjänsten
Som HR-administratör/koordinator på Peab Bemanning är du ansvarig för all administration och dokumentation kring deras medarbetares anställningsförfarande. Du har kontakt med bl.a. försäkringskassan, skatteverket, banker samt andra relevanta myndigheter. Resor ingår i tjänsten.
Dina arbetsuppgifter är bland annat:
- Introduktion vid nyanställning
- Bank- och lönehantering av personal PeabTid)
- Kontaktperson, skatteärenden/försäkringskassan
- Arbets-och rotationsschema
- Översättningar/tolkning
- Kvittohantering, friskvård
- Sjukanmälningar
- Boka resor
- Ansvarig för utbildningsdokumentationen
- Dokumentation kring uppsägningar/avslut
- HCM (anställningsavtal, avslut, koncernövergång mm)
- ID06
- Schemaläggning
- Beställning av utbildningar/SSG
- Beställning av resor
Din profil
För att trivas i rollen krävs att du är flexibel och tycker om att jobba i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik. Du har en förmåga att skapa goda relationer och trivs med att arbeta självständigt såväl som i grupp. Du är positiv, ansvarsfull och inte rädd för nya utmaningar. Det är viktigt att du är noggrann, lösningsfokuserad och du har förmåga att tänka utanför boxen. Du behöver kunna behärska svenska, polska och engelska såväl i tal som skrift. Tidigare erfarenhet av bemanning är ett krav.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09