OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu dig som är i början av din HR karriär och som vill växa tillsammans med oss och utvecklas inom HR-området. I rollen är du en otroligt viktig spelare i arbetet med att göra vardagen enklare för alla våra ledare; i våra butiker, på vårt kontor samt på vårt centrallager i Vänersborg. Du kommer att bli en del av ett mycket engagerat team som ständigt arbetar med utveckling av företagets HR processer.
HR-avdelningen i Sverige består idag av sex glada medarbetare och vi arbetar tätt tillsammans med våra kollegor på lön. Våra arbetsområden är bl a arbetsrättslig rådgivning, HMS, rekrytering, personalutveckling, utbildning och bemanning.
Vi är övertygade om att vi blir som bäst när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter och med passion gör vi varandra bättre och utvecklas. Vi erbjuder ett jobb med mycket ansvar i en fartfylld och föränderlig organisation där kunden är i fokus och där du får möjlighet att inspirera och utveckla andra. Tillsammans med oss kommer du få lära dig och utvecklas inom HR-området. Vi jobbar alltid som ett team; vi stöttar varandra, vi vinner tillsammans och firar tillsammans! Det är viktigt för oss med en stark kultur och en god arbetsmiljö.
Vi är en seriös spelare på arbetsmarknaden och samtliga bolag inom koncernen är kollektivavtalsanslutna och har arbetsvillkor och förmåner därefter, i tillägg en förmånlig personalrabatt.
I dina arbetsuppgifter ingår:
- Rådgivning och stöd i HR-frågor, både på telefon och mail
- Kvalitetssäkring och hantering av anställningsavtal
- Support till våra butikskedjor i vårt bemanningssystem Worksoft, systemteknisk- samt administrativ stöttning.
- Hantering av personalrelaterad statistik och uppföljning t.ex sjukfrånvarostatistik och rehabiliteringsuppföljning.
- Kontinuerliga förbättringsåtgärder och vidareutveckling av mallar, verktyg och rutiner inom HR-områden.
- Bistå med administration i fackliga förhandlingar och övriga administrativa- samt operativa arbetsuppgifter inom HR-området.
* *Dina drivkrafter, egenskaper och erfarenheter:
- Ett brinnande intresse för HR och viljan att arbeta brett med förankring i vår dagliga business.
- Relevant arbetserfarenhet alt. relevant utbildning, gärna med något års arbetslivserfarenhet. Butikserfarenhet och/eller erfarenhet av Handels kollektivavtalsområde är meriterande.
- Drivs av att samarbeta tätt med operativa ledare, såsom regionchefer och butikschefer.
- Är nyfiken och initiativtagande och har en vilja att utvecklas inom HR.
- Är prestigelös, informell och professionell, du har lätt att bjuda på dig själv.
- Är strukturerad och kan kommunicera bra skriftligt och muntligt på svenska och engelska.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start kring årsskiftet. Provanställning tillämpas. Tjänsten utgår från Varners kontor i Solna, Stockholm. Som HR Advisor rapporterar du till HR Manager. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så tveka inte att skicka din ansökan redan idag, sista ansökningsdag 2022-11-22. Vi tar enbart emot ansökan genom vårt rekryteringsverktyg.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!
Varner är en av Skandinaviens största modekoncerner och består av flera högprofilerade kedjor; Cubus, Dressmann, Bik Bok, Carlings, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar idag 6 nätbutiker och över 1200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland, Island och Danmark.
Varje dag sätter 8 500 engagerade medarbetare kunderna i centrum för att ge dem den bästa shoppingupplevelsen. Sedan den första butiken öppnades i Oslo för snart 60 år sedan har vi haft en fantastisk utveckling och tillväxt.
Nyckeln till vår framgång ligger i vår kultur och våra värderingar. Vi älskar att skapa resultat. Hos oss är det högt i tak och vi har kul tillsammans. Samtidigt tar vi ansvar för varandra, för miljön, för klimatet och samhället omkring oss.
Varner Service Office ligger i fräscha och moderna lokaler i Solna, Stockholm. Vårt huvudkontor ligger i Norge och vi har även ett kontor i Finland.