OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR.
Våra 6.500 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 120.000 kunder i Norden och Storbritannien. Vi hjälper våra kunder att få tid att fokusera på det de gör bäst. Läs mer på www.azets.se
På Azets erbjuder vi dig en utvecklande konsultroll inom HR med fullt kundfokus Vi är stolta över leveransen av löneoutsourcing till våra kunder inom olika branscher och storlek. Många av dem har behov av stöd i olika HR-relaterade frågor och det är här du kommer in! Du blir helt enkelt en förstärkning av och/eller agerar som kundernas HR-avdelning.
Du kommer att stödja kunderna inom såväl det löpande HR-arbetet som mer specifika uppgifter inom arbetsrätt, pensionsfrågor, hantering av expats, framtagning av anställningsavtal, personalhandböcker, lönekartläggning och mycket annat. Du driver självständigt dina uppdrag och ser naturligtvis alltid potentiella affärsmöjligheter.
I rollen har du stora utvecklingsmöjligheter genom en variation av kunder och olika typer av konsultuppdrag. Vårt mål är att utöka vårt erbjudande inom HR-advisory med fler konsulter inom de närmaste åren. För dig som har rätt kompetens, personlighet och driv finns möjlighet att ta en mer senior roll som ledare för området
Azets är ett modernt, väletablerat outsourcingföretag som värnar om worklife balance för våra medarbetare. Vi har mycket att göra i perioder och det gillar du, men vi har även tid för återhämtning mellan topparna. Vi har sett värdet i att kunna erbjuda mer flexibilitet och genom vårt koncept Smarter Working har du möjlighet att arbeta både från kontoret och hemma.
Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Solna rapporterar till Business Area Director Payroll. Tillsammans utvecklar ni Azets erbjudande inom HR Advisory. Du arbetar nära hela vår organisation inom Lön och stöttar såväl de kunder som har valt att outsourca sin lön och/eller redovisning till Azets som andra kunder
Vi söker dig med:
Erfarenhet av att arbeta i en liknande roll som konsult eller kanske som HR Business Partner.
Erfarenhet av att arbeta med expats och pensioner är det meriterande.
Du är van att arbeta med frågor gällande anställningsvillkor, förmåner, stöd till chefer och andra HR-relaterade frågor.
Du har förmodligen en HR-utbildning i botten kombinerad med erfarenhet av arbetsrätt.
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal o skrift
För att trivas hos oss tror vi att du är en driven person som gillar förändringar såsom automatisering, digitalisering. Du har en naturlig proaktiv approach och strävar efter förbättring och effektivisering av processer och rutiner både hos kunder och internt. Du bör även gilla att jobba i team och lära av andra samtidigt som du på ett pedagogiskt sätt kan stötta och lära andra kollegor.
Låter det spännande? Skicka in din ansökan redan idag och bli vår nya kollega!
Sista ansökningsdag är 2021-11-30
Har du frågor om jobbet kontakta rekryterande chef Åsa E schricht Jonsson på asa.eschricht.jonsson@azets.com eller HR jamila.khan@azets.com
Urval sker löpande och tillsättningen av tjänsten är så snart som möjligt. Vid frågor till vår fackklubb är du välkommen att kontakta dem via följande mejladress unionenklubben.azets@gmail.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Syrtén
+46 0722482115
Liza Lindberg
+46 0705473084
Emelie Björnefur
+46 104575409
Alexandra Hallén
Jacob Good
+46 761367092
Christian Hoinard
+46 104575046