OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om arbetsplatsen
Räddningstjänsten i Ale och Kungälvs kommuner är organiserad i Bohus Räddningstjänstförbund och vårt uppdrag är att skapa trygghet och säkerhet för över 80 000 medborgare.
Vår uppgift är att verka för skydd mot olyckor och vårt arbete sträcker sig från traditionell räddningstjänst till riskförebyggande och olika trygghetsskapande insatser. För det arbetet har vi en mängd olika kompetenser som verkar i flera av kommunernas verksamheter samt ute bland medborgare och privata organisationer.
Vi har ca 150 medarbetare fördelat på fem brandstationer. I verksamheten arbetar både heltids- och deltidsbrandmän.
Arbetsuppgifter
Som HR-ansvarig arbetar du brett inom hela HR-området med strategiska och mer handfasta, operativa frågor.
Du stöttar chefer i löpande HR-frågor som till exempel rekrytering, lönebildning, fackliga förhandlingar, arbetsmiljö, rehabilitering och kompetensutveckling. Du arbetar med kvalitetssäkring och utveckling i HR-frågor samt skapar rapporter och sammanställer statistik från vårt personal- och lönesystem. I arbetet ingår även en del administrativa uppgifter som viss lönerapportering, samordning av rekryteringsprocessen, skriva anställningsavtal, schemarapportering med mera.
Du kommer att ingå i ett nätverk med HR-kollegor och i mer komplexa HR-frågor eller uppdrag kan vi samarbeta med och få stöd av våra medlemskommuner.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom HR-området eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Du har bred kunskap och erfarenhet av kvalificerat personalarbete och goda kunskaper i arbetsrätt.
Du är en driven person som kan arbeta självständigt och ta stort ansvar samtidigt som du är en lagspelare. Du har ett coachande förhållningssätt, en god kommunikativ förmåga och kan skapa förtroendefulla relationer på alla nivåer, såväl internt som externt.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från kommunal verksamhet eller tidigare arbetat inom räddningstjänstens verksamhetsområde.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Bohus Räddningstjänstförbund aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård, träning på arbetstid och personalvårdprogram.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.