HR-ansvarig

HR-ansvarig

Arbetsbeskrivning

Sveriges Allmännytta är bransch- och intresseorganisation för över 300 allmännyttiga kommunala och privata bostadsföretag som äger, förvaltar och bygger hyresbostäder i hela landet. Sveriges Allmännytta stöttar sina medlemmar med utbildningar, konferenser och rådgivning. Vi främjar medlemsföretagens intressen genom att bevaka bostadspolitiken, besvara remisser och på andra sätt framhäva hyresbostädernas viktiga roll i samhället. Vi vill att arbetet ska bidra till en ekonomiskt, miljömässigt och socialt hållbar samhällsutveckling.
Är du en självgående och driven person som trivs att jobba under stort eget ansvar? Gillar du att arbeta såväl operativt som strategiskt med samtliga frågor inom HR-området? Då kanske du är vår nästa HR-ansvariga!
Ditt uppdrag
Som HR-ansvarig hos oss spelar du en aktiv roll i utvecklingen av vår organisationskultur, är ett stöd till chefer och kollegor i rekrytering, on-boarding, arbetsrättsliga frågor, arbetsmiljö, rehabilitering, lönerevisioner, kompetensutveckling med mera. Vi vill att du håller dig uppdaterad på det senaste inom HR-området, förenklar och utvecklar processer, policyer, rutiner och håller dessa aktuella och levande för medarbetare på Sveriges Allmännytta.
Vår löneadministration sköts idag av en extern partner och din roll är att vara deras kontakt samt den som förbereder löneunderlagen.
Vem söker vi
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom HR/personalvetenskap eller en annan likvärdig utbildning. Du har jobbat ett antal år, har erfarenhet och känner dig kompetent och trygg inom samtliga HR-processer. Har du en fördjupad kompetens inom arbetsrätt, löneadministration och försäkringar är det starkt meriterande.
Som person är du prestigelös och har förmågan att bidra till ett gott samarbete. Du tar ansvar och kan självständigt driva ditt arbete framåt för att få arbetet gjort. Du uppskattar att arbeta verksamhetsnära och har lätt för att skapa förtroende.
Vi erbjuder
Hos oss möts du av ett 50-tal medarbetare med hög ambitionsnivå och kunnande och som trivs tillsammans. Det är en arbetsplats där man är med och påverkar och gör stor nytta för våra medlemsbolag. Att vi gör just det – skapar nytta och bidrar till samhällsutveckling är just något medarbetare hos oss håller allra högst.
Vi sitter i nyrenoverade lokaler mitt i pulsen vid Slussen i Stockholm. Här arbetar vi aktivitetsbaserat med stort fokus på samarbete.
Tjänsten är placerad i enheten för verksamhetsstöd och du rapporterar till administrativ chef.
Vi erbjuder moderna arbetsvillkor och självklart omfattas vi av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi är måna om att kombinationen av arbete och fritid ska fungera och bidrar med ett generöst friskvårdsbidrag och sjukvårdsförsäkring.
Kontaktuppgifter och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna-Lena Lehto, HR specialist, anna-lena.lehto@sverigesallmannytta.se 08-406 55 44.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan senast 2023-10-09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sveriges Allmännytta AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2023
  • Ansök senast: 17 oktober 2023

Postadress

Hornsgatan 15
STOCKHOLM, 11846

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

22 november 2024

HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024