OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till en av våra kunder i Stockholm City söker vi en HR-ansvarig för direktrekrytering.
I rollen kommer du att få vara med om en spännande tillväxtresa. Du kommer att arbeta brett över hela HR-fältet och förväntas ha totalansvar över samtliga HR-processer. Detta innebär en stor variation i arbetsuppgifterna och ett övergripande ansvar i organisationen, med direkt rapporteringsansvar till bolagets VD.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Coacha butikschefer i ledarskaps- och personalfrågor
* Vara ett stöd och en expert i arbetsrättsliga frågor
* Ansvara för anställningsavtal, arbetsgivarintyg och liknande handlingar
* Utforma policys och riktlinjer för arbetsmiljöarbetet samt säkerställa att relevanta arbetsmiljölagar efterföljs
* Rekryteringsansvarig vid nyöppningar av butiker
* Löpande rekrytering av butikssäljare, frisörer samt butikschefer.
* Vara ett stöd för butikschefer vid övriga rekryteringar. Utforma rekryteringsmallar utefter kompetensbaserad intervjutyp
* Utformning och administration av utvecklingssamtal, utvärderingar och personliga utvecklingsplaner
* Utformning och underhåll av personal- och medarbetaremanual
* Ansvar för löpande facklig kontakt
* Administrera löner i Hogia Lön
Din profil
* Har högskoleutbildning inom personalområdet, från personalvetarprogrammet eller motsvarande
* Har 3-6 års erfarenhet av personalarbete då rollen kräver att du känner dig trygg i ditt yrke och kan hantera hela bredden i HR-arbetet på ett självständigt sätt
* Vi ser gärna att du arbetat som HR-generalist i en större organisation och fått erfarenhet i att driva ovanstående processer med stöd, eller på motsvarande sätt arbetat brett inom fältet
* Har erfarenhet inom handeln, vilket är ett plus men inget krav. Det är också meriterande om du tidigare varit insatt i Handels kollektivavtal
* Är prestigelös och motiverad av att arbeta med de olika uppgifter som rollen kräver, från administrativt till strategiskt HR-arbete
* Är effektiv och en avslutare i det du företar dig.
Som person är du social och utåtriktad och har lätt för att skapa förtroende och knyta kontakter. Det är meriterande om du tidigare haft erfarenhet av att hålla i svåra personalrelaterade samtal
Framförallt sätter vi stor vikt vid att du vill utvecklas och växa tillsammans med ett ungt, spännande och expansivt företag!
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Sara Dahlström på tfn: 0768-696495.
För att söka tjänsten, gå in på http://www.centric.eu/SE/Default/IT--Finance/Lediga-tjaenster?jobId=3253
Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
Centric Professionals är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
Centric - connect.engage.succeed.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229