OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna.
Stora underhållsprojekt tillsammans med vårt Projekt 1000, som är ett uppdrag att bygga 1000 nya lägenheter i Solna fram till år 2025, ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar.
Nu söker vi dig med bred erfarenhet av både operativt och strategiskt HR-arbete och som vill ta nästa steg till en roll som HR-ansvarig!
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig med bred erfarenhet av både operativt och strategiskt HR-arbete och som vill ta nästa steg till en roll som HR-ansvarig!
Vi tror att du har ca 5-10 års erfarenhet inom HR och idag kanske du jobbar som HR-specialist, eller HR-strateg och strävar efter en central funktion i en verksamhet som står inför en spännande förändringsresa. Just nu ligger ett stort fokus på utveckling av Signalistens verksamhet, tex är det strukturer, arbetssätt och IT-stöd som kommer att förbättras, vilket i sin tur kommer att påverka organisationen. Som HR-ansvarig har du en central roll och i att skapa strategier för att organisationen klarar av och genomför de förändringar som ligger i planen, stötta våra ca 10 chefer och jobba för att bibehålla och utveckla vår företagskultur.
Kompetensprofil
Din tjänst som HR-ansvarig ingår i vår centrala avdelning Staben som idag består av strategiska stöd- och nyckelfunktioner. Staben ansvarar även för Lön, IT, Arkiv, GDPR, upphandling, verksamhetsutvecklings-, kvalitets- och hållbarhetsarbete. Du kommer att rapportera till Stabschefen som ingår i ledningsgruppen. Som stöd i ditt arbete har du en HR-generalist och en HR-student.
Dina huvudsakliga ansvarsområden
Personal- och kompetensförsörjningsfrågor
Employer branding
Systematiskt arbetsmiljöarbete
Organisationsfrågor
Arbetsrätt och MBL-förhandlingar
Lönekartläggning och Lönerevision
Medarbetarenkät och pulsmätningar
Sommarungdomar och praktikanter
Budgetansvar
Projekt och arbetsuppgifter som ligger inom närmaste tiden är bland annat:
Genomgång och utveckling av arbetsmiljöarbetet
Strategisk personal- och kompetensförsörjningsplanering
Införande av nytt kompetenssystem
Genomförande av medarbetarenkät
Kvalifikationer för den här rollen
Högskoleutbildning inom personalvetenskap eller jämförbar utbildning.
Minst 5 års operativt arbete med hela bredden av personalfrågor, tex rekrytering, arbetsrätt, arbetsmiljöfrågor, organisationsfrågor, personalärenden mm
Erfarenhet av strategiska personalfrågor såsom kompetensförsörjningsstrategier, employer branding, ledarskapsprogram mm
För att trivas i rollen behöver du vara strukturerad och kan på ett bra sätt planera och organisera ditt arbete. Du behöver vara drivande och självständig och stimuleras av att nå resultat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har ett tydligt arbetsgivarperspektiv och kan snabbt se konsekvenserna av olika handlingsalternativ kopplade till personalarbetet.
Välkommen till vår arbetsplats
Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna. Vi hyr även ut drygt 6000 bilplatser inklusive de som hyrs ut på uppdrag av Solna stad.
Stora underhållsprojekt och omfattande nyproduktion ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar. Var med du också och utveckla Signalisten och Solna!
Signalisten är en allmännyttig bostadsstiftelse med ca 75 anställda. Hos oss får du vara en del av ett litet företag som ger dig breda utvecklingsmöjligheter.
Alla medarbetare som vill får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande!
Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner, såsom massage på arbetstid, regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag.
För att behålla den höga trivseln anordnar vi t.ex. sociala aktiviteter, både på arbetstid och efter arbetstid, där hela organisationen har möjlighet att träffas. Det är viktigt för oss att ha roligt på jobbet!
Vårt kontor ligger i ljusa fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, T-bana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid. Vi tillämpar möjlighet till distansarbete upp till 2 dagar/vecka.
Vill du veta mer om Signalisten?
Läs mer om vår arbetsplats och vad vi kan erbjuda dig på www.signalisten.se
Tillsättning
Tillsättning sker under våren 2022.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Ansökan
Vi tillämpar kompetensbaserad rekryteringsmetod och därför vill vi endast ha in ditt CV, och inte något personligt brev. Ansök senast den 6 februari 2022. Intervjuer sker efter sista ansökningsdatum.
I din ansökan vill vi att du visar att du matchar kvalifikationerna som nämns i annonsen. Uppge även ditt löneanspråk när du ansöker. I denna rekrytering kommer vi att använda oss av personlighetstestning. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar på något annat sätt än via vår webbplats.
Frågor om tjänsten
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sara von Essen-Wallin, Stabschef, på sara.vonessen-wallin@signalisten.se
Frågor om rekryteringsprocessen
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Tove Öjes HR-konsult på Tove.Ojes@signalisten.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Olivia Öhrström