HR-ansvarig för Product Information i Sverige

Arbetsbeskrivning

Semcon is an international technology company that develops products based on human needs and behaviours. We strengthen our customers’ competitiveness by always starting from the end user, because the person who knows most about the user’s needs creates the best products and the clearest benefits to humans. Semcon collaborates mainly with companies in the automotive, industry, energy and life science sectors. With 3,000 specialised employees, Semcon has the ability to take care of the entire product development cycle, from strategy and technology development to design and product information. Semcon was founded in Sweden in 1980 and has offices in over 40 locations in nine different countries. In 2015, the Group reported annual sales of SEK 2.6 billion. Read more on semcon.com

Semcon söker en HR-ansvarig till affärsområdet Product Informations verksamhet i Sverige med placering på vårt huvudkontor i Göteborg – en inflytelserik roll med ansvar för förverkligandet av affärsområdets HR-strategi i Sverige

I denna generalistroll som HR-ansvarig kommer du ha möjlighet att på ett kreativt och strukturerat sätt stötta vår svenska verksamhet inom produktinformation i att vara förstahandsvalet för befintliga och framtida medarbetare. Vi är idag ca 250 medarbetare och ser framför oss en spännande tillväxtresa där HR spelar en central roll genom moderna och nytänkande initiativ. I samarbete med ett 20-tal chefer och ledare i Sverige kommer du, och din medarbetare med huvudansvar för bland annat rekrytering, att bidra till framgång genom ett proaktivt HR-arbete på såväl strategisk som operativ nivå.

Dina prioriteringar i vardagen styrs av en strukturerad plan för HR-arbetet som du arbetar fram tillsammans med affärsområdets Sverigechef, baserad på affärsområdets långsiktiga HR-strategi. Med tanke på våra ambitioner att växa verksamheten, lägger vi just nu särskild vikt vid frågor som rör tillgång till rätt kompetenser i rätt tid samt aktiviteter kopplade till kompetens- och karriärutveckling. Du stöttas i ditt arbete av ett internationellt nätverk av HR-kollegor, där kunskaper och erfarenheter delas mellan verksamheterna.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen: • Sätta, leverera på och följa upp HR-mål och aktiviteter • Identifiera behov och koordinera initiativ inom kompetensutveckling • Tolka resultat av, och driva förbättringsarbete baserat på, medarbetarundersökningar • Fånga upp och dela med dig av föredragna arbetssätt • Identifiera och utveckla rekommendationer för processförbättringar • HR-budget samt ekonomisk uppföljning för området • Säkerställa förståelse för och användande av organisationens HR-processer, policys och riktlinjer • Hantera arbetsrättsliga frågor och säkerställa goda fackliga relationer • Internkommunikation med fokus på HR-relaterade ämnen • Delta i och bidra till interna nätverk inom HR • Bidra till en rolig arbetsplats! Profil Vi tror att dina tidigare erfarenheter av ovanstående ansvarsområden, i kombination med relevant högre utbildning, gör att du självständigt driver HR-arbetet och når framgång i rollen. Din tidigare erfarenhet som HR-generalist kommer att göra dig bekväm med att arbeta med den bredd som rollen innebär. Du är van vid och tycker om att arbeta operativt samtidigt som du har förmåga att sätta en långsiktig agenda med tydliga mål och aktiviteter. Tidigare arbete inom tjänsteföretag är meriterande. Det är viktigt för oss att du har lätt för att skapa relationer och få gehör för dina frågor, är serviceinriktad, proaktiv och har en god helhetssyn. Vi har höga förväntningar på oss själva och från vår organisation och lägger stor vikt vid professionalitet, samtidigt som vi ser till att ha roligt medan vi jobbar. Du behärskar engelska och svenska i tal och skrift, då du kommer att arbeta med kollegor i en internationell miljö. Företaget Affärsområdet Product Information erbjuder och utvecklar informationslösningar, anpassade för att säkerställa kvalitativ, effektiv och relevant informationshantering. Det innebär att vi bl.a. hjälper våra kunder att tillämpa ett mer kostnadseffektivt och attraktivt sätt att hantera information kopplat till diverse produkter - för att bidra till ökad produktattraktion och användarförståelse. Vi är en verksamhet med högt ställda mål som arbetar långsiktigt. Vi värdesätter goda relationer med såväl medarbetare som kunder högt, och arbetar ständigt med att förbättra oss i vad vi gör och hur vi gör det. Vi stöttar varandra över organisatoriska gränser, litar på varandra och ser samtidigt till att ha trevligt tillsammans! Läs mer om vem vi är och vad vi gör inom produktinformation på www.semcon.com .Ansök Låter detta rätt för dig? Skicka då in din ansökan snarast då intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är 7 december. Tillsättning sker enligt överenskommelse, men vi hoppas att ha rätt person på plats i början av 2017. Vid frågor om tjänsten kontakta Jenny Fransson på HR - telefon +46 739 415 722 .

Kontaktpersoner på detta företaget

Jesper Netinder
+46 708209442
Mattias Walther
+46 013-470 86 09, +46 0765-69 80 77
Mats Larsson
0733989957
Christofer Andersson
+46 46 2708304, +46 704 108304
Christer Aspman
+46 736827750
Annelie Steen
+46 (0)73-6840709
Nils-Petter Halldin
+46736-608075
Omar Khalaf
+46701603985
Josefin Löfstedt
+46 462 708360
Mats Larsson
0733989957

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Semcon
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lön, kollektivavtal
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 18 november 2016

Besöksadress

Theres Svenssons gata 15
None

Postadress

Theres Svenssons Gata 15
Göteborg, 41780

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

20 december 2024