HR-ansvarig med del i försäljning

HR-ansvarig med del i försäljning

Arbetsbeskrivning

Steinbrenner & Nyberg är ett företag med anor från 1898, då företaget Ehlers Bageri startade. Ehlers Bageri är idag en del av Steinbrenner & Nyberg och är det äldsta bageriet i Göteborg. Verksamheten drivs och ägs idag av Urban Nyberg, Angela Steinbrenner & Håkan Steinbrenner. Såväl Urban som Angela är tidigare medlemmar i Sveriges Kocklandslag. Verksamheten bedriver idag egen produktion av allt från knäckebröd till praliner med betoning på nyttigheter och njutningar. Försäljningen sker genom 10 egna enheter men även till ledande hotell och restauranger.
Vill du jobba i en rolig och händelserik miljö där ingen dag är den andra lik, i en verksamhet under ständig utveckling är detta tjänsten för dig.
HR-ansvarig 60 %
I rollen som HR-ansvarig hos oss har du stora möjligheter att utvecklas och bredda din kompetens samtidigt som du genom ditt arbete bidrar till ökad hållbarhet och en bättre verksamhet. Har du en utbildning inom HR/personal, gärna tidigare erfarenhet från rekrytering samt är en person som får saker att hända och som har lätt att bygga relationer då kan detta vara din nästa utmaning.
I arbetet ingår bland annat:
- Ansvar för rekryteringens samtliga delar såsom kravspecifikation, annonsering, search, urval, intervjuer, referenstagning etc.
- Optimering av schemaläggning
- Ansvarig för löneadministration
- Stöd till företagets ansvariga i olika personalärenden.
- Allmänt förekommande personaladministrativa arbetsuppgifter
- Upprätthålla god kunskap om kollektivavtal och andra arbetsrättsliga lagar och förordningar.
Butik och servering 40 %
Som HR-ansvarig måste du ha full förståelse och inblick i hur säljarnas arbete går till, samt vara införstådd med branschens variationer under året. Därför är 40 % av tjänsten schemalagd som säljare i butik. Steinbrenner & Nyberg strävar efter att ha en platt organisation där du blir en länk och kommunikatör mellan kontor och butik. För att på så sätt få en bättre inblick i medarbetarnas vardag samt vad kunderna efterfrågar just nu.
Du ska motivera och engagera säljarna i butik till ökad försäljning genom att dels vara en förebild inom försäljning men också driva säljtävlingar. Detta innefattar även att tillhandahålla personalen de verktyg som de behöver för att kunna utföra bästa möjliga jobb, exempelvis uppdaterade manualer.
I butiken är det full fokus på försäljning! Du tycker det är kul att prata med kunderna och har som högsta prioritet att alla gäster ska vara mer än nöjda när de lämnar butiken. Du gillar när det är fart och fläkt och som person är du prestigelös och social. Du tar ansvar samt är noggrann och strukturerad med gott sinne för ordning.
Butiksarbetet innefattar både öppning och stängning, tillredning av smörgåsar och sopplunch, städning men framförallt försäljning.

Kvalifikationer
Tjänsten kräver relevant utbildning eller likvärdig erfarenhet.
Du trivs i en roll med stort eget ansvar, som person är du kommunikativ och tydlig. Du har hög kapacitet, är duktig på att prioritera och strävar efter att leverera resultat av hög kvalitet. Du värderar relationer och samarbete högt och arbetar aktivt med att skapa en stämning präglad av öppenhet och acceptans. Du är inte rädd för att kavla upp armarna även i tider av förändring som ställer krav på ett positivt sinnelag och du har kapacitet att anpassa dig efter situationens nuläge.
Detta är ett familjeföretag som drivs av att leverera kvalitativa produkter och utmärkt service vilket hela organisationen bidrar till varje dag. Du ska drivas av funktionen i företaget och inte det egna jaget. Försäljning och glada medarbetare är dina hjärtefrågor.

Tjänsten är uppdelad enligt följande; 60 % med HR-arbete under kontorstid på huvudkontoret i Mölndal. 40 % på rullande schema som säljare i butik.
För rätt person erbjuder vi en dynamisk och ansvarsfull roll i en rolig och händelserik miljö där ingen dag är den andra lik. Vi är en verksamhet i ständig utveckling och letar efter en person som vill utvecklas med oss.
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Lön enligt överenskommelse.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Sammanfattning

Postadress

Alfagatan 22
Mölndal, 43149

Liknande jobb


27 november 2024

25 november 2024

CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024