HR-ansvarig med del i försäljning

HR-ansvarig med del i försäljning

Arbetsbeskrivning

Steinbrenner & Nyberg är ett företag med anor från 1898, då företaget Ehlers Bageri startade. Ehlers Bageri är idag en del av Steinbrenner & Nyberg och är det äldsta bageriet i Göteborg. Verksamheten drivs och ägs idag av Urban Nyberg, Angela Steinbrenner & Håkan Steinbrenner. Såväl Urban som Angela är tidigare medlemmar i Sveriges Kocklandslag. Verksamheten bedriver idag egen produktion av allt från knäckebröd till praliner med betoning på nyttigheter och njutningar. Försäljningen sker genom 10 egna enheter men även till ledande hotell och restauranger.
Vill du jobba i en rolig och händelserik miljö där ingen dag är den andra lik, i en verksamhet under ständig utveckling, då är detta tjänsten för dig.


Tjänsten är en heltidstjänst enligt följande uppdelning; 60 % HR-arbete och 40 % säljare i butik.
I rollen som HR-ansvarig hos oss har du stora möjligheter att utvecklas och bredda din kompetens samtidigt som du genom ditt arbete bidrar till ökad hållbarhet och en bättre verksamhet.
I arbetet ingår bland annat:
Löneadministration
Allmänt förekommande personaladministrativa arbetsuppgifter
Ansvar för hela rekryteringsprocessen
Stöd till företagets ansvariga i personalrelaterade ärenden
Upprätthålla god kunskap om kollektivavtal, arbetsrättsliga lagar och förordningar
Optimering av schemaläggning

Som HR-ansvarig måste du ha full förståelse och inblick säljarnas arbete, samt vara införstådd med branschens variationer under året. Därför är 40 % av tjänsten schemalagd som säljare i butik. Steinbrenner & Nyberg strävar efter att ha en platt organisation där du blir en länk mellan kontor och butik. Allt för att ha en god inblick i medarbetarnas vardag samt vad kunderna efterfrågar.
Kvalifikationer
Tjänsten kräver relevant utbildning eller likvärdig erfarenhet.
Du trivs i en roll med stort eget ansvar, är relationsbyggande, kommunikativ och tydlig. Du är inte rädd för att kavla upp ärmarna även i tider av förändring och du har förmåga att anpassa dig efter situationens nuläge. Du värderar relationer och samarbete högt och arbetar aktivt med att skapa en stämning präglad av öppenhet och acceptans.
Steinbrenner & Nyberg är ett familjeföretag som drivs av att leverera kvalitativa produkter och utmärkt service, vilket hela organisationen bidrar till varje dag. För rätt person erbjuder vi en dynamisk och ansvarsfull roll i en rolig och händelserik miljö där ingen dag är den andra lik. Vi är en verksamhet i ständig utveckling och letar efter en person som vill utvecklas med oss.


Tillträde enligt överenskommelse.
Lön enligt överenskommelse.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Sammanfattning

Postadress

Alfagatan 22
Mölndal, 43149

Liknande jobb


27 november 2024

25 november 2024

CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024