HR-ansvarig till Evidensia

Arbetsbeskrivning

För att nå vår vision; Vi vill se flera friska och lyckliga djur och att vi ska vara det allra bästa för djuren behöver vi förstärka vår organisation med en HR-ansvarig.

Som HR-ansvarig kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bli att fungera som ett operativt och strategiskt stöd till djursjukhusechefen och ett 10-tal chefer samt ca 170 medarbetare i alla förekommande HR-frågor, exempelvis inom rekrytering, introduktion, kompetensutveckling och utbildning, avslut, arbetsmiljö, fackliga förhandlingar mm. Du kommer att tillsammans med djursjukhuschefen ansvara för och delta i strategiska projekt och processer samt driva och genomföra förändringsarbeten i organisationen.

Vi söker dig som har flerårig aktuell erfarenhet av brett HR-arbete samt god kännedom om arbetsrätt och kollektivavtal. Har du erfarenhet av bemannings och schemaläggningsfrågor är det meriterande.

Som person är du trygg och förtroendeingivande med en god empatisk förmåga samt ett genuint intresse för människor och mänskliga relationer. Vidare ser vi att du har en hög integritet med en positiv ifrågasättande attityd. Du är en god kommunikatör som har lätt för att bygga relationer och nätverk med såväl chefer som medarbetare.

Vi erbjuder dig ett omväxlande och utmanande arbete där du har stora möjligheter att skapa och forma rollen. Vi arbetar i en human och naturnära miljö där vi värnar om medarbetarna och djuren. Vi sitter i det natursköna Strömsholm.

Evidensia har på kort tid blivit Nordens både största och kvalitetsledande kedja för djursjukvård. Evidensia består idag av över 90 djursjukhus och kliniker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Varje år behandlar vi fler än 700 000 hästar, hundar, katter, smådjur och exotiska djur. Läs mer på www.evidensia.se

Låter detta intressant?
I denna rekrytering samarbetar vi med Norén & Lindholm.
Välkommen med din ansökan senast 8 mars, via www.norenlindholm.se
Frågor om tjänsten besvaras gärna av Anders Råberger på 021-81 18 88.
Välkommen!

Sammanfattning

Liknande jobb