OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst tre års erfarenhet av brett HR-arbete, brinner för förändringsledning och trivs med att växla mellan små och stora frågor i en miljö som är i ständig utveckling? Nu söker vi en person med övergripande ansvar för HR inom hotell- och restaurangkoncernen GRAM Group i Båstad.
Om GRAM Group
I GRAM Group ingår Hotel Skansen, Hotel Riviera Strand, Torekov Hotell, restaurang Papas och Pepe's Bodega. Tre särpräglade hotell och fem restauranger på en enastående destination, Båstad & Bjärehalvön.
Hos oss får du vara med på äventyret att utveckla och förstärka våra varumärken, i vackra miljöer där vi erbjuder unika gästupplevelser utöver det vanliga. Som arbetsplats vill vi investera i dig som anställd för att du och dina kollegor ska kunna leverera ett värdskap du kan vara stolt över. Du blir dessutom en del av en fantastisk gemenskap, och får en trygg arbetsgivare som du kan lita på. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder våra anställda generösa förmåner inom koncernen
Beskrivning av tjänsten
Vi söker en person som ska ha det övergripande ansvaret för HR inom koncernens verksamheter. Du leder och organiserar, internt och externt, det operativa arbetet med personalfrågor och arbetsrättsförhandlingar så att de är i linje med företagets affärsmål. Rapporterar inom ansvarsområdet i företagsledningen.
Din primära arbetsplats är GRAM Groups kontor i centrala Båstad, med regelbundna besök på de tre hotellen. Du rapporterar till GRAM Groups vd.
Arbetsuppgifter:
Utveckla HR tillsammans med GRAM Groups vd.
Ansvara för HR-relaterade projekt såsom lönerevisioner, kompetensutveckling samt ledar- och medarbetarskap.
Vara övergripande ansvarig för att implementera en attraktiv och kundorienterad företagskultur.
Stötta i utvalda rekryteringsprocesser.
Leda MBL-förhandlingar och avtalstolkningar inom det arbetsrättsliga området, i samråd med de fackliga organisationerna.
Ansvara för personalens introduktionsprogram.
Ansvara för information om HR-relaterade frågor på intranätet.
Kommunicera verksamhetens HR-status internt i tal och skrift.
Utföra de sysslor som i övrigt antas ingå i befattningen enligt direktiv från GRAM Groups vd.
Uppdatera och hålla personalhandboken uppdaterad och aktuell.
Om dig
Du har minst tre års erfarenhet av brett HR-arbete. Det är meriterande om du har en bakgrund av självständigt HR-arbete inom hotell och restaurangverksamhet. Du har god kunskap i arbetsrätt och är en van förhandlare samt har drivit projekt och processer självständigt från start till slut.
Vi ser att du brinner för förändringsledning och trivs med att växla mellan små och stora frågor i en miljö som är i ständig utveckling.
I övrigt är du driven, pragmatisk, förtroendeskapande och gillar att bygga relationer. Du är bra på att planera och prioritera ditt arbete, är lugn och diplomatisk samt är van att arbeta med olika typer av människor. Då vi har flera olika nationaliteter inom våra verksamheter behöver du behärska engelska i både tal och skrift.
Personliga egenskaper:
Problemlösare
Van beslutsfattare
Serviceinriktad och kundorienterad
Duktig kommunikatör i tal och skrift
Strukturerad
Inkluderande ledarstil
Ansök nu
Urval och intervjuer hanteras löpande. Tillträde efter överenskommelse. Välkommen att skicka in din ansökan!
Vid frågor vänligen maila Marcus Thuresson, vd GRAM Group: marcus.thuresson@gramgroup.se