OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Kretslopp Sydost ansvarar för insamling, mottagning och behandling av hushållsavfall inom Kalmar, Mörbylånga, Nybro, Oskarshamn, Torsås, Vetlanda, Sävsjö och Uppvidinge kommun.
Kretslopp Sydost är ett kommunalförbund
Det betyder att vi har en förbundsdirektion samt lyder under kommunallagen. Förbundet fungerar i praktiken som en egen kommun fast med avfallshantering som enda uppgift. Verksamheten utförs av anställda tjänstemän och driftspersonal, men styrs av folkvalda representanter tillsatta av medlemskommunerna Kalmar, Mörbylånga, Nybro, Oskarshamn, Torsås, Vetlanda, Sävsjö och Uppvidinge.
Politikerna, de folkvalda representanterna, tar alltså beslut om vad som ska göras inom förbundet. Tjänstemännen utformar sedan hur verksamheten praktiskt ska uppnå de mål eller resultat som politikerna tagit beslut om. Arbetet utgår från avfallsplanen, som är ett politiskt fastställt styrdokument.
Vår vision
Kretslopp Sydost sätter alltid miljön och medborgaren i fokus, genom trovärdig enkelhet når vi en långsiktig hållbarhet. Med en effektiv hantering kan vi fortsatt hålla hög tillgänglighet för våra abonnenter. Med hög kompetens blir vi kostnadseffektiva.
Läs gärna mer om oss: https://www.kretsloppsydost.se/
Dina arbetsuppgifter
Vi på Kretslopp Sydost genomgår en förändringsresa och för HR innebär det att ge verksamhetens chefer ett konsultativt stöd med fokus på att erbjuda medarbetarna den bästa arbetsplatsen. I den här tjänsten arbetar du verksamhetsnära och stöttar våra chefer i HR-relaterade processer och personalfrågor. Du verkar för att ständigt förbättra och utveckla policys och processer, detta för att underlätta ledarskapet för våra chefer. Tillsammans med dina kollegor skapar du de bästa förutsättningar för ett starkt och hållbart samarbete.
Övergripande mål i denna roll är att översätta verksamhetens behov och strategier till en HR-strategi som skapar ett tydligt värde till verksamheten. HR-perspektivet prioriteras inom förändringar som berör verksamheten. Du kommer att definiera lösningar och prioriterade aktiviteter för att möta både korta och långsiktiga mål.
I rollen ingår det såväl strategiskt som operativt arbete, från att stödja och coacha chefer och ledare på olika nivåer mot ett utvecklande ledarskap till att delta i fackliga förhandlingar och hantera olika arbetsrättsliga frågor.
Tjänsten är heltid och utgår från vårt kontor som är beläget på Moskogen strax utanför Kalmar. Du rapporterar till Förbundsdirektör.
Din profil
Du har mångårig erfarenhet av brett HR-arbete, där du har utvecklat strategier och processer samt arbetat med förändringsledning.
Som person är du handlingskraftig, prestigelös och gillar kombinationen av att varva operativt HR-arbete med det mer strategiska perspektivet. Du trivs i föränderlig miljö, där saker kan hända fort och där du själv är med och påverkar riktningen framåt i olika frågor.
Du har ett genuint intresse av människor och du skiljer på det personliga och professionella och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen, därmed har du förmågan att behålla lugnet i komplexa situationer. Genom ett närvarande förhållningssätt skapar du förtroende i organisationen, du är trygg i din yrkesroll och du har ett kreativt och ett nytänkande tankesätt. Du trivs i en prestigelös miljö med drivna kollegor där samarbete står i fokus. Du besitter även personliga egenskaper såsom flexibilitet, förmåga att arbeta i en föränderlig miljö, och du har en utmärkt förmåga att korsa funktionella samarbeten och bygga interna relationer med intressenter.
Du behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift.
Kretslopp Sydost har verksamhet i 8 kommuner, i denna roll jobbar du verksamhetsnära och stöttande varpå tjänsten kräver B-körkort.
Vi erbjuder dig
Du kommer att vara placerad på vårt fina kontor på Moskogen som vi är mycket stolta över. Vi arbetar aktivitetsbaserat för att skapa de bästa förutsättningar för framgångsrika samarbeten.
Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734–666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se.
Din ansökan, som består av CV och personligt brev, skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast söndagen den 11 december 2022. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökan via e-post.
Välkommen med din ansökan!
Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 400 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen
Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg
Magnus Lindberg
0707858642