OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation:
Nyköpingshem är det största bostadsbolaget i Nyköping md 65 medarbetare. Vi ägs av Nyköpings kommun som också utser företagets styrelse. Nyköpingshem är ett aktiebolag, men också ett allmännyttigt företag. Detta innebär att vår verksamhet ska drivas på affärsmässiga villkor men utan enskilt vinstintresse.
Nyköpingshem är en viktig kugge i Nyköpingsbornas vardag. Vi har under årens lopp tagit en aktiv del i kommunens expansion och bostadsutveckling. Vi är idag Nyköpings ledande hyresvärd med drygt 3 800 lägenheter och därigenom har omkring 6 500 Nyköpingsbor sitt hem hos oss.
Nu rekryterar Nyköpingshem en HR-ansvarig.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Som HR-ansvarig/specialist ansvarar du för personalfrågor inom Nyköpingshem och är underställd VD. Du kommer att vara den planerande, drivande och stöttande medarbetaren i personalfrågor. Du kommer att arbeta med processer, rutiner, metoder och planer som rör personalfrågor - samt att följa upp och utvärdera verksamheten utifrån detta.
I uppgifterna ingår personaladministrativt utredningsarbete inför förhandlingar, lönerörelse och avtalsfrågor, arbetsmiljöfrågor, personalutveckling, utbildnings- och arbetskraftsbehov. Vidare arbete med rekrytering och avveckling, jämställdhet, frisk- och hälsovård, rehabiliteringsfrågor och socialt arbete. Du kommer också att arbeta med utbildnings- och kompetenskartläggning, NMI samt enkäter.
Tjänsten inbegriper att ta del i företagets centrala strategi-, styr- och planeringsgrupper utifrån behov och över tid.
Din profil:
Vi söker dig som har utbildning inom personalområdet eller kan uppvisa motsvarande erfarenhet från ditt arbetsliv. Du har minst fem års yrkeserfarenhet. Du har arbetat med rehabfrågor, personaladministration, statistik, lönerevisioner, rekrytering, pensioner, kollektivavtal mm. Du har god kunskap om lagstiftning inom personalområdet, men vet också var du ska söka den information som du behöver.
För att lyckas behöver du kunna arbeta både självständigt och i grupp. Du drivs av att arbeta med förbättring och utveckling. Du är en god organisatör, strukturerad och driven.
I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid kompetenser som: problemlösning, samarbete, kommunikation, anpassning och relationsbyggande.
Ansök redan idag!:
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.
Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.
Ansvarig rekryterare är Peter Ardenfors och nås på peter.ardenfors@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs:
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84