OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en HR- & arbetsmiljöassistent.
Tjänsten är belägen i Göteborgsregionen.
Som HR-Assistent stödjer du personalchefen i sitt arbete på koncernens dotterbolag och du har ofta ganska varierande arbetsuppgifter men det rör sig mycket om till exempel rekryteringsarbete, arbetsmiljöarbete och kollektivavtalsfrågor.
Som HR-assistent blir din främsta uppgift att ge stöd och agera bollplank till koncernbolagens VD och produktionschefer. Du kommer att ge input och vara involverad i frågor om ledarskap, företagskultur, processer och struktur samt att göra kartläggningar över kompetens- och rollfördelning samt medarbetarenkäter inom bolagen. I din roll kommer även saker som coachning, stöd i konflikthantering och arbetsmiljö vara centrala. Vara delaktig och rådgivande vad gäller arbetsrättsliga frågor såsom anställningsform, uppsägning, diskrimineringsfrågor och organisationsförändringar.
Du är snabblärd, noggrann och självdriven. Du kan strukturera och prioritera rätt mellan olika arbetsuppgifter. Du har hög servicekänsla och god samarbetsförmåga. Du kan kommunicera tydligt både i svenska och engelska samt har god datorvana.
Tjänsten är på heltid, tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen in med din ansökan till en spännande och varierande roll i ett stabilt koncernbolag i tillväxt. Skicka ansökan via mail till Angelica.lagerberg@bellmangroup.se