HR-assistant

Arbetsbeskrivning

Account Assistant, bemanningsassistent
Driven bemannings assistent till Randstad Large Client Solutions



Har du lätt för att lära dig ny teknik och gillar att följa processer och har ett strukturerat arbetssätt? Tycker du om när den ena dagen inte är den andra lik och tycker om att hugga i där det finns som mest behov? Då kan du vara den administratör vi söker till vårt härliga team i nordvästra Stockholm.



Dina arbetsuppgifter

Som administratör eller account assistant som vi kallar rollen är ditt främsta arbetsområde att stötta och hjälpa konsultcheferna i de administrativa delarna i deras arbete. Rollen innefattar allt från att bistå i rekrytering och urval av kandidater till att hantera kommunikation i olika kanaler, arbeta med vårt kandidathanteringssystem, uppdatera filer i excel, tidrapportera, beställa kläder, sortera papper och säkerställa en kvalitativ leverans av fakta. Du arbetar nära konsultchefen och är med i att forma dagen utifrån de behov som finns i stunden.



Din bakgrund

För att lyckas i rollen så måste du ha en stark egen drivkraft, du får gärna ha arbetat tidigare i liknande uppgifter eller åtminstone arbetat med någon typ av administration och dokumentation. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i en lagermiljö med högt arbetstempo är det ett plus.



Dina egenskaper

Du besitter en hög servicekänsla och du förstår vikten av att bemöta alla med ett leende och positiv inställning. Du behöver gilla att administrera och att hålla ordning, ha god datavana och ha förmågan att ta egna initiativ. Du tycker att det är viktigt att uttrycka sig korrekt i både tal och skrift och har en känsla för att skriva. Som administratör och assistent på Randstad behöver man kunna ta egna initiativ i ett högt tempo, så om du har arbetat tidigare på arbetsplatser med en hög arbetsbelastning och gillat det så kan du vara rätt person för jobbet.



Om Randstad

Med över 600 000 anställda i fler än 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning. Vi växer stadigt på den svenska marknaden med många spännande karriärmöjligheter för den engagerade och kvalitetsmedvetna medarbetaren. I dagsläget har vi kontor i bland annat Stockholm, Göteborg, Västerås och Malmö. Randstads verksamhetsfilosofi går att sammanfatta med orden ”good to know you”, som uttrycker vår tillgänglighet, vår vilja att lyssna och vårt engagemang för goda samarbeten.

Ansökningsprocess

Intervjuer sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta mari.mannerstrom@randstad.se, 0729-88 90 28.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 20 januari 2018

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Sourcing Project Lead

Sourcing Project Lead

20 december 2024

12 december 2024

Researcher/rekrytering

Researcher/rekrytering

9 december 2024