HR Assistant - Twilfit/Change Lingerie

HR Assistant - Twilfit/Change Lingerie

Arbetsbeskrivning

Twilfit och Change utvecklas snabbt i Sverige. Vi söker nu en HR Assistant som kan hjälpa oss med de många dagliga uppgifterna inom HR. Vill du vara med oss på vår spännande resa?

Positionen

Det är HR´s huvudansvar att se till att vi har de allra bästa och motiverade anställda för att betjäna våra kunder. För detta har vi skapat en väldigt grundlig rekryteringsprocess, där kandidaterna leds genom både intervju, personlighetstest och ett praktiskt säljtest, och du kommer att ansvara för att driva denna process i samråd med HR Manager. Den huvudsakliga arbetsuppgiften för vår nya HR Assistant är rekrytering, ca 85% av din arbetstid kommer att läggas på detta. Du kommer att hantera rekrytering från start till slut samt hantera adminstrationen som följer i form av kontraktsskrivning och dylikt. Du organiserar även nyanställdas uppstart i samråd med Area Sales Coaches. Vi arbetar mycket KPI-orienterade och baserar vår utvärdering av anställdas framgång på försäljningsresultaten som de skapar i butikerna.

Uppgifterna för denna position är:

- Sökning och urval av kandidater
- Kontrakt och annan skriftlig dokumentation
- Tillhandahålla HR-service till butikschefer och säljtränare
- Se till att onboarding- och karriärplaner följs
- HR-administrationsuppgifter
- Varierande dagliga uppgifter

Vem är du?

Du måste vara beredd på att arbeta med en mängd olika uppgifter och att arbetsdagen är väldigt kontrollerad av våra butiks behov. Du kommer att vara en central person inom HR och dina insatser och ansträningar kommer att ha stor inverkan på vår svenska detaljhandel. Du kommer att arbeta med flera projekt parallelt och bör därför kunna kombinera ett detaljorienterat förhållningssätt med högt tempo och flexibilitet.
Du har kunskap och fördelaktigt arbetslivserfarenhet från detaljhandeln för att framgångsrikt kunna rekrytera in dem bästa säljarna. Du har även kunskap inom arbetsrätt och övergripande personalpolitik och utbildning inom personalvetenskap är högt meriterande.

Saker som beskriver dig:

- Du har ett affärsinriktat tankesätt
- Du har grundläggande kompetenser inom HR
- Du har god IT-kompetens – särskilt MS Office
- Du har goda muntliga och skriftliga engelska färdigheter (företagsspårk är engelska)
- Du löser dina uppgifter på ett välstrukturerar och oberoende sätt

Vad vi erbjuder

Du kommer att vara en del av vårt svenska HR-team. Här har vi ett informellt och humoristiskt sätt att arbeta med stort fokus på vår verksamhet. Du får lön baserat på din erfarenhet och kvalifikationer.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning som start. Positionen är belägen på vårt huvudkontor i Sickla, Stockholm.

Din ansökan

Vi ser fram emot att få din ansökan och ta del av hur du kommer att bidra i jobbet. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta vår internationella HR-chef Jesper Bøtker Grønkvist i Danmark på mail jbg@change.com eller telefon +45 27 80 12 66. Skicka oss din ansökan så snart som möjligt via länken "Sök efter positionen". Ansökningar som skickas per mail kommer inte att beaktas. Vi kommer att ha intervjuer under ansökningsperioden, och vi tar bort jobbanonsen när vi har ett tillräckligt antal kandidater, så ansök så snart som möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Madelene Färm

Emma Miljeteig

Louise Morell

Jan-Inge Wiksten
0812099701
Madelene

Fredrik Weisten

Fredrik

Fredrik

Victoria

Gunilla Wånglin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Retail Knowledge Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2021
  • Ansök senast: 30 april 2021

Besöksadress

Nybrogatan 7
None

Postadress

Nybrogatan 7
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024