HR-assistent

Arbetsbeskrivning

HR-assistent sökes för vår kunds räkning i Göteborg

Är du redo för en omväxlande HR tjänst på ett innovativt globalt företag? Är du noggrann, metodisk och har erfarenhet av HR, då är detta tjänsten för dig. Vi söker idag en HR-assistent på deltid.

Dina arbetsuppgifter

* Schemauppföljning
* Lönekontroll
* Förberedande av lön
* Rapportering i olika system (av bla övertid, arbetstimmar, sjukfrånvaro med mera)

Allmänt förekommande arbetsuppgifter inom HR-administration såsom arkivering, personalärenden med mera. Främst kommer du hjälpa ansvarig HR med de enklare arbetsuppgifterna.

Din profil

För att trivas i denna roll har du tidigare erfarenhet av HR-administration och löneprocessen. Du är bekant med svensk arbetsrätt. Du har en positiv människosyn och mycket god förmåga att kommunicera och samarbeta med andra människor. Du är engagerad, lösningsfokuserad och professionell. Vi söker dig med ett stort engagemang som är naturligt organiserad och pålitlig.

Övrig information

Placeringsort: Göteborg
Start: Omgående
Varaktighet: Ca fyra månader med god möjlighet till förlängning
Arbetstid: Omfattningen på uppdraget är ca 60 % och arbetstider kan justeras efter önskemål och behov.
Lön: Individuell lönesättning

Vår kund har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos vår kund i Göteborg.

Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Marie Sandvall på telefon 0733-205638.

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2021
  • Ansök senast: 24 november 2021

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024