OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lidingö stad värdesätter vi ett gott ledarskap där alla chefer har gått utbildning i utvecklande ledarskap. Vi satsar på våra medarbetare i form av kompetensutveckling och erbjuder bland annat hälsodagar, friskvårdstimme, friskvårdsbidrag, flextid, semesterväxling samt tillgång till vår nyrenoverade friskvårdslokal i stadshuset. Vi har även en central introduktion för nyanställda och workshops i aktivt medarbetarskap. Tillsammans skapar vi vår arbetsmiljö.
Tjänsten som HR-assistent är placerad i stadshuset som ligger vid Lidingö centrum, endast 15 minuter från Stockholms central med bra kommunikationer.
ARBETSUPPGIFTER
HR-enheten består av nio medarbetare som sitter centralt placerade och arbetar på uppdrag av stadsledningskontoret och stadens chefer. Här arbetar fem HR-konsulter, två HR-assistenter, stadens hälsopedagog och enhetschef med vårt uppdrag att stödja samtliga chefer genom ett långsiktigt och konsultativt arbetssätt.
Som HR-assistent har du varierade arbetsuppgifter. Du kommer att administrera platsannonser i stadens rekryteringssystem Visma Recruit och även vara behjälplig med att formulera annonser och boka annonsplats i sociala medier. Detta ansvar delar du med vår andra HR-assistent. I tjänsten ingår utbildningsadministration av vårt ledarskapsprogram Ledarlyftet där du hanterar olika frågor från chefer, utskick, bokningar m.m. Du kommer även på olika sätt att vara behjälplig i införandet av en HR-plattform.
Andra arbetsuppgifter är uppdateringar av vårt intranät, hantering av nya LAS, fakturakontering och att vara ett administrativt stöd på enheten. Du deltar även i HR-enhetens utvecklingsarbete och bidrar till ett gott samarbete. Vidare kommer du att ingå i vår rekryteringsgrupp där vi arbetar fördjupat inom området rekrytering. Det kan även bli aktuellt att ingå i andra arbetsgrupper och projekt. Det finns goda chanser att lära dig mer om HR-arbete och utvecklas vidare inom enheten. Arbetsuppgifterna kan komma att ändras över tid.
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där du har möjlighet att kombinera arbetsliv och privatliv och få en flexibel tillvaro därav har vi flextid och det finns möjligheten att arbeta på distans upp till två dagar i veckan när arbetet tillåter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med avslutad personalvetarutbildning eller liknande och som har erfarenhet av administrativt arbete. Det är meriterande om du tidigare har arbetat på en HR-avdelning och har erfarenhet av rekrytering. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med webbpublicering av annonser.
Du har goda IT-kunskaper och är van av att arbeta i olika system, du är även van att formulera bra texter och har lätt för att lära dig nya saker. Som person är du självgående och en trygg. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och är bra på att strukturera ditt arbete. Du är engagerad och professionell i arbetet, tar egna initiativ och tycker om att samarbeta med andra.
Vi tror att du lockas av den bredd av frågor och verksamhetsområden som vi kan erbjuda inom en kommun! Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Staden tillämpar individuell lönesättning.
Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kan komma att ske löpande.
Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.