HR- Assistent

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten


Assistera HR-avdelningen med daglig bemanning/schemaläggning, rekrytering samt övriga administrativa uppgifter.

Om Logent

Logent AB är en snabbväxande tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande åt logistikintensiva verksamheter. Vi är verksamma inom fem affärsområden och erbjuder tjänster så som konsulttjänster inom tredjepartslogistik, logistik och tull samt bemanningslösningar, entreprenad- och sitelösningar, hamn- och terminalutveckling samt utbildning och IT-stöd inom logistik. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 2000 anställda. Under 2016 beräknas Logent omsätta ca 1,8 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade, samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Om kunden

Tjänsten är placerad på ett av våra kundföretag i Ängelholm.

Arbetsuppgifter

I arbetsuppgifterna ingår att avlasta HR-avdelningen där din huvudsakliga arbetsuppgift är schemaläggning/bemanning och bokning av extrapersonal. Du kommer även stötta upp i alla typer av frågor såsom rekrytering, avtalsskrivning, sjukanmälning med mera. Du ingår i ett team av 3 personer och får en varierande vardag.
Arbetstiden är förlagd till vardagar 08.00-17.00.


Krav

Din personlighet kommer spela stor roll och vikt läggs på din förmåga att prestera under press. Som person bör du;
- Kunna hålla många bollar i luften.
- Ta egna initiativ.
- Trivas i en stressig miljö.
- Vara noggrann i din personlighet.
Känner du att ovanstående beskrivning stämmer in på dig och din erfarenhet?

Tjänsten är en visstidsanställning till 20161031 och vi behöver ha din ansökan senast 15/5 2016. Tillträde omgående.
Vi mottar ansökningar via mail: ewa.szreder@logent.se Urvalet sker löpande. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta HR-koordinator: Ewa Szreder eller Frida Grönlund.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Magnus Larsson

Konsultchef Jennifer Lindberg

Consultant Manager Caroline Persson

Konsultchefsassistent Andreas Hallström

Konsultchefsassisten Andreas Hallström

Emma Johnsson

Rekryterare Emma Johnsson

HR-chef Mari Talpila Wennström
08-41003161
Konsultchef Elin Nilsson

Emma Johnsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LOGENT AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 11 maj 2016

Besöksadress

Hammarbyfabriksväg 29-31
Stockholm

Postadress

Box 92 403
Stockholm, 12030

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024