HR-assistent

Arbetsbeskrivning

Adecco SA är världens största aktör inom bemanning och rekrytering med över 6 000 kontor i 71 länder över hela världen.I Sverige är Adecco det tredje största bemanningsföretaget med över 40 kontor spridda från Luleå i norr till Malmö i söder.I Sverige har Adecco 4 500 anställda och en omsättning år 2004 på 1,087 MSEK.Adecco är registrerat i Schweiz och noterat på Swiss Exchange, på NYSE och på Euronext Premier Marche.Koncernen omsätter ca 155 miljarder svenska kronor.Vi på Adecco-Sundbyberg söker en personalassistent till vår uthyrningsverksamhet med start omgående! Arbetsuppgifter Som personalassistent kommer du i första hand hjälpa personalkonsulter med personaladministration så som uppdatera personalmappar, skriva svarsbrev till sökande samt kontrollera och rätta till löneunderlag.Du ska även kunna driva vissa HR-projekt självständigt, annonsera om lediga tjänster, göra urval och utföra intervjuer.Vem söker vi Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet och har lämplig utbildning inom ekonomi eller personaladministration och har god datorvana.Då engelska är flera av våra kunders affärsspråk är det viktigt att du behärskar engelska i tal och skrift.Som person är du öppen, social, driftig, ansvarsfull, självgående, prestigelös och har god samarbetsförmåga.Eftersom du kommer att vara "ambulerande konsult" inom uthyrningsverksamhet krävs det att du är mycket flexibel och att du sätter dig snabbt in i olika arbetsrutiner.Då tjänsten skall tillsättas omgående önskas din ansökan snarast möjligt.Sök tjänsten genom vår hemsida på www.adecco.se.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010