OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HR-assistent Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.Vi har 6600 kontor i 70 länder över hela världen och en total omsättning på 170 miljarder SEK.I Sverige har vi 5000 anställda och är rikstäckande med ca 60 kontor.Vi arbetar som en komplett HR-partner med globala och lokala kunder inom områdena: Staffing Services, Recruitment, Outsourcing och Human Captial Solutions.Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag som kan erbjuda våra kunder optimala bemanningslösningar och våra anställda intressanta uppdrag på attraktiva företag. Du får en anställning hos Adecco och blir uthyrd till våra kunder. Som HR-assistent kommer du bland annat att arbeta med följande: .Hantera processer när personer ska anställas .Ge råd i HR-frågor . Ta fram kontrakt samt ekonomiska beräkningar..Arrangera möte och konferenser . Ansvara för HR-administration och skapa nya processer för att förbättra denna Erfarenhet och kompetens . Eftergymnasial utbildning inom PA eller liknande . God kunskap i engelska, både verbalt och i skrift . Erfarenhet av MS Office, har du även arbetat i SAP är det meriterande . Strukturerad och god förmåga att prioritera . Initiativtagande, flexibel och serviceinriktad . Erfarenhet av HR-arbete är meriterande För att arbeta som konsult på Adecco bör du vara positiv, flexibel, ansvarstagande och intresserad av att arbeta med flera olika företag.Du får möjlighet att prova spännande uppdrag inom telekombranschen du får en bred arbetslivserfarenhet och du bygger upp ett värdefullt kontaktnät.