OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MAQUET Critical Care tillhör Getingekoncernen, en av världens ledande leverantörer av medicinteknisk utrustning med en omsättning på 16,5 miljarder kr.MAQUET är uppdelat på tre affärsområden, Surgical Workplaces, Cardio Vascular och Critical Care.MAQUET Critical Care i Solna, med ca 400 anställda, utvecklar och tillverkar en av marknadens mest avancerade intensivvårdsventilatorer Servo-i.Varumärket Servo och Servoventilatorerna har varit ledande sedan 1971 och MAQUET Critical Care gör nu även satsningar i marknadssegmentet narkosapparater.MAQUET - The Gold Standard.HR-ASSISTENT Till vår HR-avdelning söker vi dig som är en driven assistent med erfarenhet från personalarbete och löneadministration som vill arbeta 80 %.Anställningen är en visstidsanställning på 12 månader.Arbetsuppgifter Ge administrativ support inom i första hand områdena bemanning, lön och tidredovisning samt vara back-up för kollegor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: - Administrera rekryteringsärenden - annonser, ansökningar etc - Administrera rikskuponger, parkeringstillstånd, gruppliv, tjänstebilar mm - Göra nyupplägg, ta ut rapporter och ge användarsupport för våra tidredovisningssystem - Utföra statistikrapportering och -uppföljning, rapportering av nyckeltal - Underhålla och uppdatera HR-information på vårt intranät - Underhålla personalakter och HR-arkiv - Utforma presentationer och dokument på uppdrag från HR-chef - Ta fram personalsammanställningar, t ex lönelistor, övertid mm - Hantera fakturor, göra resebokningar, beställningar och annan administrativ support inom HR-avdelningen Lämplig bakgrund Vi tror att du har någon form av administrativ utbildning med minst 5 års erfarenhet av administration, företrädesvis inom personal- och löneområdet, t ex diplomerad HR-administratör.Vana vid tolkning av kollektivavtal är meriterande.Du behärskar hela officepaketet och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Personliga egenskaper God administrativ förmåga - du är noggrann och bra på att hålla ordning och reda.Du har lätt för att kommunicera, intresse för människor och hög integritet. Vill du veta mer?Intresserad?Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Serviceledare Gert Nyberg
010-335 78 66