OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hermods HR-Assistent Som HR Assistent på Hermods får du möjlighet att arbeta brett med de flesta områdena inom HR och personal.Tillsammans med HR-chefen arbetar du med löpande stöd till verksamheten och företagets chefer .Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter är i första hand administration kring anställningar, lön och ersättning, rekrytering, introduktioner och intern kommunikation.Du har nära och dagliga kontakter med vår externa lönebyrå och fungerar som länk mellan dem och Hermods. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har akademisk examen och ett par års erfarenhet inom HR/PA.Vi ser gärna att du har grundläggande kunskaper inom lön & ersättning, arbetsrätt och rekrytering samt är en duktig administratör med mycket goda datorkunskaper och systemvana. Du är en serviceinriktad person och en god kommunikatör som besitter integritet och förmåga att arbeta självständigt.Vidare är du noggrann och kan strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter mot resultat.Hermods är i stark tillväxt, varför det är viktigt att du är driven och trivs att arbeta i en föränderlig miljö där du får möjlighet att utveckla vårt sätt att arbeta. Varaktighet/Arbetstid Tillsvidare på heltid med tillträde snarast Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega/Medieföretagen och Unionen/Sveriges ingengörer Ansökan Du söker tjänsten senast den 5 september via länken nedan, vi tar ej emot ansökan via e-post. Kontaktperson