HR assistent - Change Lingerie, Stockholm

HR assistent - Change Lingerie, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Retail Knowledge är ett bemanning- och rekryteringsföretag som fokuserar på tjänster inom servicebranschen. Vi har, sedan starten 2002, hjälpt hundratals serviceföretag i Norden. Med vårt huvudkontor i Stockholm är vi en av de största aktörerna i vår bransch. Vårt främsta uppdrag är att öka lönsamheten för våra kundföretag samt att förbättra och effektivisera bemanningen. Retail Knowledge är ett auktoriserat bemanningsföretag.

HR assistent för Change Lingerie i Stockholm

Change Lingerie utvecklas snabbt i Sverige och vår HR-avdelning är upptagen med att tillhandahålla service till våra butiker och anställda. Därför söker vi nu en HR-assistent som kan hjälpa oss med de många dagliga uppgifterna inom HR. Positionen är belägen i Stockholm. Vill du vara med oss på vår spännande resa?

Positionen

Det är HR´s huvudansvar att se till att vi har de allra bästa och motiverade anställda för att betjäna våra kunder. För detta har vi skapat en väldigt grundlig rekryteringsprocess, där kandidaterna leds genom både intervju, personlighetstest och ett praktiskt säljtest, och du kommer att ansvara för att driva denna process i samarbete med HR-chefen. Vi arbetar mycket KPI-orienterade och baserar vår utvärdering av anställdas framgång på försäljningsresultaten som de skapar i butikerna. De anställda erbjuds spännande karriärutveckling bland Changes karriärvägar.

Uppgifterna för denna position är:

- Sökning och urval av kandidater
- Kontrakt och annan skriftlig dokumentation
- Tillhandahålla HR-service till butikschefer och säljtränare
- Se till att onboarding- och karriärplaner följs
- HR-administrationsuppgifter
- Varierande dagliga uppgifter

Vem är du?

Du måste vara beredd på att arbeta med en mängd olika uppgifter och att arbetsdagen är väldigt kontrollerad av våra butiks behov. Du kommer att vara en central person inom HR och dina insatser och ansträningar kommer att ha stor inverkan på vår svenska detaljandel. Du har kunskap och fördelaktigt arbetslivserfarenhet från detaljhandeln och också viss kunskap och erfarenhet inom HR.

Saker som beskriver dig:

- Du har ett affärsinriktat tankesätt
- Du har grundläggande kompetenser inom HR
- Du har god IT-kompetens – särskilt MS Office
- Du har goda muntliga och skriftliga engelska färdigheter (företagsspårk är engelska)
- Du löser dina uppgifter på ett välstrukturerar och oberoende sätt

Vad vi erbjuder

Du kommer att vara en del av vårt svenska HR-team. Här har vi ett informellt och humoristiskt sätt att arbeta med stort fokus på vår verksamhet. Du får lön baserat på din erfarenhet och kvalifikationer.

Din ansökan

Vi ser fram emot att få din ansökan och ta del av hur du kommer att bidra i jobbet. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta vår internationella HR-chef Jesper Bøtker Grønkvist i Danmark på mail jbg@change.com eller telefon +45 28 70 12 66. Skicka oss din ansökan så snart som möjligt via länken "Sök efter positionen". Ansökningar som skickas per mail kommer inte att beaktas. Vi kommer att ha intervjuer under ansökningsperioden, och vi tar bort jobbanonsen när vi har ett tillräckligt antal kandidater, så ansök så snart som möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Madelene Färm

Emma Miljeteig

Louise Morell

Jan-Inge Wiksten
0812099701
Madelene

Fredrik Weisten

Fredrik

Fredrik

Victoria

Gunilla Wånglin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Retail Knowledge Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2020
  • Ansök senast: 19 mars 2020

Besöksadress

Nybrogatan 7
None

Postadress

Nybrogatan 7
Stockholm, 11434

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024