OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du kombinera HR-studier med HR-arbete? HR-assistent till ACE-group ACE European Group är ett betydande internationellt försäkringsbolag och finns etablerad i 53 länder med ca 15 000 anställda världen över.ACE levererar skräddarsydda lösningar för utvalda segment inom person-, grupp- och företagsförsäkringar till organisationer, företag och individer.Huvudkontoret för Norden, som ligger i centrala Stockholm har ca 60 anställda. Arbetsbeskrivning: Du kommer att arbeta med att lägga in företagets HR-manual och andra HR-policies på ACE s intranät.På ACE-group kommer du även hjälpa till med ett introduktionsprogram samt med utvärderingen av ett on-line friskvårdsprogram program samt uppföljning av HR-budget. Arbetets omfattning: Du kommer att jobba minst halvtid under en månad med tillträde under v.46 eller v.47, arbetstiderna är 8-17 med en timmes lunch.I början är det bra om du kan jobba så mycket som möjligt.Då du studerar finns det möjlighet till mer flexibla tider när du kommit in i jobbet.Möjlighet till nya uppdrag under våren kan uppkomma. Kompetenskrav: Vi ser gärna att du studerar PA- programmet eller motsvarande på universitetet eller högskola.Då du kommer att skriva på engelska krävs det att du kan uttrycka dig väl i både svenska och engelska.Du skall ha god datavana då du bla kommer att arbeta med företagets intranät. Tidigare erfarenheter av liknande arbetsuppgifter är meriterande, dock är det inget krav. Personliga egenskaper: Som person är du glad och social.Du är skärpt, strukturerad och klarar av att arbeta självständigt.Vidare brinner du för HR-frågor och ser detta som din chans att få använda dina kunskaper. Intresserad?Skicka in din ansökan genom att klicka på länken alternativt knappen nedan. Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.