OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en ansvarstagande, positiv och social HR-assistent till vårt härliga HR-team i Halmstad. Teamet består idag av 3 HR-assistenter och en HR Gruppchef. Är du duktig på att samarbeta med människor och mån om att avsluta påbörjat arbete i tid? Då kan detta jobb vara något för dig. Läs mer om tjänsten nedan.
Din roll
Som HR-assistent tillhör du regionkontoret i Halmstad, vilket omfattar 70 butiker i hela södra Sverige samt centrallagret i Halmstad. Du kommer ingå i ett team om tre personer som alla arbetar med att stötta regionens chefer inom lager och försäljning. I HR-teamet arbetar man bland annat med rekrytering, kompetensutveckling, administration av personal- och löneunderlag samt rapport- och statistikuppföljning. Din roll kommer att vara fokuserad på rekrytering 50% samt övrig HR administration 50%. Vanligt förkommande arbetsuppgifter inom rekrytering; stöttning vid tillsättning av tjänstemän, annonsutformning, screening, djupintervjuer med kandidater, användning av arbetspsykologiska tester, referenstagning, delta på olika mässor, samarbeta med övriga regioner och huvudkontor. Samt utbilda och stötta våra butikschefer inom rekrytering.
Din bakgrund:
Vi vill att du som söker till oss har en eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot HR, ekonomi eller organisation. Alternativt att du har med dig gedigen erfarenhet från arbetslivet, i så fall gärna från rekryteringsarbete. Givetvis är det meriterande om du har arbetat med HR-relaterade uppgifter tidigare. Då våra verksamheter framförallt består av försäljning och lager ser vi gärna att du tidigare har kommit i kontakt med någon av dessa branscher.
I det dagliga arbetet kommer du att arbeta i olika IT-system. Vi arbetar även i stor utsträckning med nyckeltal och statistikuppföljning, där majoriteten av arbetet sker i Excel. Ett krav för tjänsten är därför att du har god IT-vana och lätt för att arbeta i Office-paketen.
Som person söker vi dig som är ansvarstagande och självgående. Du ser till att påbörjat arbete avslutas samt signalerar till övriga teamet när du behöver hjälp med något. I ditt arbetssätt är du lösnings- och resultatorienterad samt har en stark kommunikativ och relationsbyggande förmåga. Du har en positiv attityd till både jobbet och människor omkring dig och har lätt för att bygga relationer även med en geografisk distans.
Vi ser det som en förutsättning för rollen att du har goda kunskaper i svenska samt känner dig bekväm med att prata engelska.
Vad vi erbjuder:
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Tjänsten är ett föräldravikariat med start 1/4 2021 till och med 31/8 2022 på heltid. Du är placerad vid vårt regionskontor i Halmstad.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 26 januari 2021.Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta oss på jobb005@lidl.se
Som ett kvalitativt led i våra rekryteringsprocesser kommer en bakgrundskontroll genomföras på slut kandidaten.
Välkommen med din ansökan!