OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Vi ser om ditt hus! Bredablickgruppens ambition är att vara en heltäckande partner inom fastighetsbranschen. Vi består av bland annat de tre bolagen: Bredablick Förvaltning, Bredablick Facility Services och Sustend. I denna roll arbetar du mot alla tre företagen och får på så sätt en god inblick i en stor variation av roller och funktioner!
Med en stark tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö som präglas av framåtlut, ständig utveckling, högt tempo och inte minst skratt. Vi erbjuder en resa fylld med spännande möten, lärorika uppgifter och där stor möjlighet ges att bidra till företagets utveckling. Läs gärna mer om oss och vår historia här! (https://bredablickgruppen.se/om-oss/)
Om tjänsten
I rollen som HR-assistent tillhör du teamet med oss fyra HR-kollegor; Emelie, Charlotta, Olivia och Maria. Vi sitter ofta tillsammans på plats på kontoret och hoppas att du vill göra oss sällskap i allt från utmanande processer och kluriga frågeställningar till luncher i solen och att utse Malmös bästa restauranger. (Att du har ett matintresse är inte på något sätt ett krav men du kan vara beredd på att det är ett återkommande samtalsämne :) ) Det må låta klyschigt men hos oss är det verkligen högt i tak- vi ber varandra om hjälp, diskuterar och delar med oss av lärdomar. Med våra olika bakgrunder och intressen inom HR gör det att vi ständigt utvecklas både som individer och som team.
Ditt fokus kommer initialt bli att stötta i våra rekryteringsprocesser. Vi, hela Bredablickgruppen, har lyxen att befinna oss i tillväxtfas och därför behöver vi din hjälp att hitta våra blivande Bredablickare och stjärnkollegor. Mer specifik innebär det:
- Skriva och publicera annonser på valda plattformar
- Göra första urval genom granskning av ansökan, administrera tester och göra telefonavstämningar
- Boka intervjuer och utföra bakgrundskontroller
Utöver det kommer du även få hjälpa oss med viss administration så som hantering av anställningsavtal och personallistor.
Vi ser gärna att du
- Studerar PA-programmet eller motsvarande utbildning
- Läser termin 4 nu och därmed påbörjar ditt sista år i höst. För rätt match kan det finnas möjligheter även efter examen
- Kan jobba minst 2 dagar/ vecka, under kontorstider och på plats hos oss
- Är flytande i svenska, både tal och skrift
För att trivas i rollen och hos oss har du en positiv inställning till att få hugga tag i en bredd av uppgifter och är flexibel i vad du tar dig an. Du är initiativtagande och delar med dig av idéer och erfarenheter som kan förbättra och hjälpa både dig och teamet. En serviceinriktad framtoning kommer naturligt för dig och är av betydelse då du kommer ha kontakt med många kandidater.
Övrig information
- Placering: Malmö, Grimsbygatan 24
- Omfattning: Deltid, ca 2 dagar i veckan utefter behov
- Start: Enligt överenskommelse, önskvärt så snart som möjligt.
Låter det intressant? Vi ser fram emot din ansökan! Du skickar in genom att klicka på "Ansök tjänst" här nedan. Du skickar in CV och besvarar ett antal urvalsfrågor. Vi tar för denna process inte emot personligt brev. Vidare i processen följer ett test, telefonavstämning och två intervjuer.