HR-assistent för uppdrag på 2 månader

Arbetsbeskrivning

Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.

Komet söker för uppdragsgivares räkning en HR-assistent på ett vikariat om 2 månader.
Vår kund är del av en stor internationell koncern inom bilindustrin. Företaget verkar på den svenska marknaden med försäljning, service och reparation av bilar från koncernens kvalitetsassocierade varumärken. Idag har organisationen ca 1400 anställda och finns representerade på flertalet platser i Sveriges storstäder.

Som HR-assistent kommer du att arbeta brett administrativt samt inom HR frågor såsom utbildningar, kontroller, rekryteringsfrågor samt HR statistik. Tät kommunikation och assistans för HR-direktören är något som ingår i det dagliga arbetet.  

Är du den vi söker?

Vi ser att du som söker har tidigare erfarenhet från arbete inom HR frågor samt administration. Meriterande är en utbildning inom personal och arbetsvetenskap eller motsvarande. Vidare ser vi att du har en god systemvana, ett plus om du  tidigare arbetat i AGDA.

Som person är du flexibel och besitter förmågan att hålla många bollar i luften. Då du kan komma att hantera både interna medarbetare och externa leverantörer är goda sociala och kommunikativa färdigheter betydelsefullt. Du har en god prioriteringsförmåga och ser problem som utmaningar och möjligheter. Vi ser att du trivs i en administrativ och varierad yrkesroll. Vidare är du flexibel, noggrann och prestigelös.

Vi erbjuder en varierad och utvecklande tjänst i ett framgångsrikt företag. Möjligheten att bygga på din erfarenhet i en givande roll.
Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet, men arbeta ute hos en av våra kunder

Låter detta som en tjänst för dig? Tveka inte att skicka oss din ansökan snarast! Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Information om tjänsten
Start: September
Lön: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid ca 2 månader

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Olsson
020-25 26 00
KC-KG
020-25 26 00
KC-CG
020-252600
KC-AS
020-25 26 00
KC-BM
070-0000000
KC-Mys
020-25 26 00
KC-CA
020-25 26 00
KC-TD
020-25 26 00
KC-ESk
020-25 26 00
KC-MA
020-25 26 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Komet Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 27 juni 2013

Besöksadress

Box 70368 10724 Stockholm
None

Postadress

Box 70368
Stockholm, 10724

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024