OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HR-assistent för uppdrag vid myndighet i Stockholm
Trivs du med administration, har intresse för HR och minst 1 års erfarenhet som personaladministratör? Vår kund är en attraktiv myndighet, nära kommunikationer och lunchmöjligheter. Här får du arbeta med såväl administration som avtals- och rekryteringsfrågor. Med dig i bagaget har du goda kunskaper i svenska, engelska och vana av att ha arbetat i ett HR – system. Låter det som en intressant tjänst för dig? Då är du välkommen med din ansökan redan idag. Placeringen är i Stockholm och uppdraget startar enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, för start enligt överenskommelse och minst 3 månader (med möjlighet till förlängning).
Arbetsbeskrivning:
Här har vi en passande tjänst för dig som har intresse för HR och samtidigt vill bredda din kompetens. Du kommer att jobba för en intressant myndighet med olika typer av HR-relaterade arbetsuppgifter.
I tjänsten som personaladministratör så kommer du (till exempel);
• sköta löpande personaladministration och svara för arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor.
• hantera rekryteringsprocesser (exempelvis urval och referenstagning).
• handlägga anställningsärenden, uppdatera personalhandbok och stå för schemaläggning.
Kvalifikationer:
Här behöver du;
• Minst 1 års erfarenhet som personaladministratör och kännedom om relevanta lagar och förordningar inom området.
• Avklarad gymnasieutbildning eller likvärdigt, goda färdigheter i Microsoft Office-paketet och vana av ett HR-system (exempelvis Personec, Primula eller motsvarande).
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas i rollen som HR-assistent har du ett stort intresse för personal och HR. Du besitter en god social kompetens och gillar personliga möten. Är du dessutom självgående, initiativtagande och administrativt lagd kommer du att trivas i din nya roll och uppskattas av dina kolleger.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2018-11-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Niclas Norenius Marander | niclas.norenius.marander@randstad.se [ mailto:niclas.norenius.marander@randstad.se ]
Kontaktpersoner på detta företaget
Martin Sjögren
Ninos Saado
Ragulan Tharmalingam, Ninos Saado, Elin Sandqvist
Linda Milve
Ellinor Hammar
Agneta Löfgren
Caroline Larsson
Martin Ogemar
Ellinor Hammar
073-0644786
Niclas Norenius Marander