OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker.Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 1 600 konsulter ute på uppdrag varje månad.Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden.Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb.Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer.Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 100 personer sysselsatta internt.Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige.Välkommen till framtiden!Academic Work söker för kunds räkning en HR-assistent till ett av Sveriges ledande företag inom fastighetsbranschen.Företaget arbetar dels med fastighetsförvaltning dels med byggverksamhet.Företaget är beläget i centrala Stockholm.Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta ute hos en av våra kunder.Vi söker dig som har kunskaper och vilja att arbeta som HR-assistent.Du kommer att ansvara för administration i samband med årlig revision, utbildningar, högskolekontakter samt i samband med olika undersökningar.Arbetsuppgifterna kommer bland annat att innehålla planering och genomförande av nätverksträffar, ta fram och skicka ut månadsstatistik, vara behjälplig till chefer och medarbetare i frågor avseende kompetensutveckling och användande av IT-stöd.Du kommer även att delta i delprojekt avseende rekryteringsstöd och vara behjälplig i övriga aktiviteter.Vi söker dig som tycker om att arbeta administrativt, som har en god samarbetsförmåga och har lätt att skapa kontakter.Du är som person självgående och tar gärna egna initiativ när du ska sätta igång aktiviteter.Du har eget ansvar för att fullfölja dina arbetsuppgifter och att uppnå resultat.Du är strukturerad, kan prioritera arbetsuppgifter samt hålla tidsramar.För att lyckas med tjänsten ser vi att du som person är prestigelös, kommunikativ och effektiv.Du har examen från PA-programmet och det är meriterande om du har något års erfarenhet av liknande arbete.Du har god datorvana och hanterar Officepaketet.Kunskaper i PowerPoint och erfarenhet av IT-baserade stödsystem inom personal, är meriterande.Ett krav är även att du ska kunna uttrycka dig väl både verbalt och skriftligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg
Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg
Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl