HR-assistent Jönköping

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som trivs när du får ha en hög närvaro och tillgänglighet i verksamheten. Tillsammans med övriga medarbetare i HR-teamet får du möjligheten att fortsätta utveckla och bidra till Holmgrens expansiva resa.

Om oss
I en bransch som utvecklas i högt tempo så bygger vi en organisation med värdeskapande team genom att ständigt rekrytera och träna kundorienterade och engagerade medarbetare i alla led. Vår vision är att genom innovativa lösningar bli ledande i Sverige inom personlig mobilitet. Vår förändringsresa mot visionen innebär att vi utvecklas tillsammans med marknaden, kunder och medarbetare. Våra fyra värdeord leder oss i möten med människor: glädje, ansvar, respekt och sparsamhet. Oavsett om vi tar hand om våra kunder, partners eller medarbetare - vi bryr oss.

Om jobbet
Som HR-assistent på Holmgrens Bil får du arbeta administrativt med många delar i HR-kedjan, allt från att vi rekryterar och utvecklar medarbetare till uppföljning av vårt systematiska arbetsmiljöarbete utifrån gällande interna processer, samt att stötta organisationen med att hålla ordning och reda i våra HR-processer. Om behov finns kan dina arbetsuppgifter även vara att du stöttar löneavdelningen och är deras backup.

Du kommer framförallt att arbeta nära kollegorna på HR-avdelningen med att stötta dem administrativt. Rollen är bred och går till stor del ut på att arbeta proaktivt och sammanhållande med varierande administrativa uppgifter.

Om dig
Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning inom HR/personaladministration eller så har du en likvärdig kompetens inom området. Du har kompetens och intresse av digital utveckling och vana att arbeta i digitala verktyg. Du har en kreativ ådra där du bidrar administrativt i den fortsätta utvecklingen av vår akademi.

Du är en person som drivs av att ge god service och förstår rollen som stöd till organisationen. Du är noggrann, ansvarstagande och klarar av att hantera snabba omväxlande situationer. Din kommunikativa förmåga är god och du har lätt för att uttrycka dig i svenska språket i tal och skrift. Arbetet kräver att du kan prioritera och hantera många arbetsuppgifter parallellt, samtidigt som deadlines är en viktig del av vår vardag.

Som person är du strukturerad och lösningsfokuserad. Du är en teamspelare med ett driv för att skapa en positiv arbetsmiljö och har hög förmåga att bygga upp och bevara goda relationer. Vi värdesätter egenskaper som självständighet och nytänkande.

Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande resa där du blir en viktig del i en framgångsrik organisation.

Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning.

Ansökan
Sista ansökningsdatum är 7 juli 2020. Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. För mer information om tjänsten kontakta Susanne Malmquist, 0760-462232.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Holmgrens Bil
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juni 2020
  • Ansök senast: 7 juli 2020

Besöksadress

Florettgatan 16
None

Postadress

None
HELSINGBORG, 25467

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024