OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HR Assistent, Koncernfunktion HR Posten Norden har bildats genom samgåendet mellan Post Danmark A/S och Posten AB.Koncernen erbjuder kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden och kommer att ha en omsättning på cirka 45 miljarder SEK och drygt 50 000 medarbetare.Verksamheten bedrivs inom affärsområdena Breve Danmark, Meddelande Sverige, Logistik och Informationslogistik.Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag och huvudkontoret ligger i Solna, Sverige.Läs mer om Posten Norden på www.postennorden.se.Posten AB, Koncernledningsfunktion HR förstärker sitt team och söker en HR Assistent, då nuvarande innehavare av befattningen går vidare till nya utmaningar.Vi söker dig som brinner för service och har ett stort intresse för HR frågor.I rollen finns stor möjlighet att utvecklas och stödja funktionen inom olika HR områden.Samordnar inköps-, kontors- och andra tjänster i samråd med berörda avdelningar Sammanställer presentations- och annat material Fakturahantering, personalrapportering och administration av beslut Sammanställning och distribution av rapporter Bistår i projekt inom enheten, söker och tar fram relevant information samt sammanställer statistik och presentationer.Bistår i arbetet med att sammanställa och publicera information på enhetens webbsidor på intranätet Kvalifikationer och egenskaper: Flerårig erfarenhet som assistent Mycket god IT-kompetens (Officepaketet, önskvärt Heroma, SAP mm.) Goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift) Ekonomisk baskunskap Mycket god samarbetsförmåga, vara flexibel, lyhörd och serviceminded Ordningssinne och god planeringsförmåga God administrativ kompetens Hög kommunikationsförmåga Initiativrik och drivkraftig Ansvarstagande Sista ansökningsdag: 15 juni 2010 Sök arbetet på www.posten.se ange refnr 15813