HR-Assistent och försäljning på halvtid

Arbetsbeskrivning

Söker du ett fartfyllt och spännande arbete där du kommer att arbeta med personalfrågor kombinerat med försäljning och utbokning av personal. Då är det dig vi söker.

Som HR-Assistent hos Lexman kommer du att arbeta med b.la. personalfrågor, anställningar och ha hand om onboardingprocessen av nyanställda, genomföra medarbetarsamtal och konsult uppföljningar.
Lexman får årsvis in ca 12 000 jobbansökningar och tillsammans med HR avdelningen så ansvarar ni att göra en ordentlig screening och bakgrundskontroll av dem ansökande. Anställningsprocessen innefattar även verifiering av referenser och att göra anställningsintervjuer.

Du arbetar även dagligen med konsult och kunduppföljningar för att säkerhetsställa kvalité.

Försäljning är även en arbetsuppgift som ingår i den här tjänsten. Du kommer att ha tät kontakt med säljavdelningen och utföra proaktiv samt ny-kundsförsäljning över telefon och mejl. Det är därför viktigt att du känner dig bekväm och har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

När ordinarie utbokningspersonal inte är på plats så kommer du även att ansvara för att ta emot kundbokningar via telefon eller mejl och tillsätta bokningarna med rätt konsult för kunduppdraget.


Arbetsuppgifter
HR-Assistent
- Personalfrågor.
- Medarbetarsamtal.
- Konsultuppföljningar.
- Ny-anställningar - Kandidat screening - Referenstagning - Anställningsintervjuer.


Försäljning
- Proaktiv försäljning.
- Ny-kundsförsäljning.
- Kunduppföljningar.


Utbokning
- Ta emot samtal och mejl bokningar.
- Tillsätta bokningar med rätt konsult för uppdraget.
- Kund och medarbetaruppföljning.


Den vi söker

I den här rollen lägger vi stor vikt vid din personlighet och söker därför dig som är trevlig, ansvarsfull och organiserad. För att lyckas med arbetet krävs det också att du är ansvarsfull i ditt sätt att jobba. Om du dessutom är intresserad av arbetsrätt kommer du att ha mycket gemensamt med dina nya kollegor, men det är inget specifikt krav.


Vi söker dig som
- Har någon form av eftergymnasial utbildning inom exempelvis HR eller flerårig arbetserfarenhet av personalfrågor.
- Har tidigare erfarenhet av telefonförsäljning.
- Har goda datorkunskaper i Office-paketet. Det är meriterande om du har tidigare. erfarenhet av systemet Teamtailor och Millnet.
- Har tidigare erfarenhet av serviceyrken och van att jobba i stundtals högt tempo.
- Är strukturerad och har en god prioriteringsförmåga.
- Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.




Anställningsform
Deltid ca 20-timmar/vecka. Måndag-fredag samt helger förekommer.

Provanställning på 6 månader tillämpas.

Om oss

LeXman AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och anslutet till Bemanningsföretagen via Almega. LeXman ingår i Svensk Handel och följer kundens kollektivavtal. Vi är ett rikstäckande bemanningsföretag inom detalj och dagligvaruhandeln. Vi bemannar även Lager, ehandel, leverantörer och lokalvårdskunder med personal. Vi har i dagsläget över 250 st anställda konsulter runt om i hela Sverige. 2021 omsatte Lexman 50 miljoner kronor.

Är du intresserad?

Om du uppfyller ovanstående kvalifikationer så vill vi att du söker till oss redan idag! Vi tar varken emot ansökningar via mail eller telefon.

Välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ejert

Peter Dahlberg

Rebecka

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LeXman Flexibel Bemanning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2022
  • Ansök senast: 9 december 2022

Besöksadress

Bergsgatan 11, Sundbyberg
None

Postadress

Bergsgatan 11
Sundbyberg, 17271

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024