HR-assistent på deltid sökes!

HR-assistent på deltid sökes!

Arbetsbeskrivning

Studerar du inom HR och ser en framtid inom rekrytering? Då är detta det perfekta jobbet för dig! Nu finns chansen att kombinera dina studier med ett lärorikt deltidsarbete som ger nyttig erfarenhet inför framtiden. Låter detta intressant? Sök tjänsten redan idag, urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi en HR-assistent till ett IT-konsultbolag i Örebro. Som HR-assistent hos vår kund kommer du att utgöra en viktig del av rekryteringsteamet och bidra med att hitta och attrahera rätt kandidater. I din roll kommer du att stödja HR-ansvarig genom hela rekryteringsprocessen. Det kan exempelvis innebära att söka kandidater på LinkedIn, genomföra telefonavstämningar och boka intervjuer. Du blir ofta den som har första kontakten med kandidater och kommer att jobba för att de ska välja just er som sin nya arbetsgivare.

För att du ska trivas i rollen ser vi det som viktigt att du är ambitiös, nyfiken och social. Du är analytisk och har lätt att förstå hur olika roller/organisationer hänger ihop. Du kommer att möta kandidater med olika bakgrunder, och din uppgift blir att skapa en förståelse för deras kompetenser och potential. Hos vår kund välkomnas du till en ambitiös arbetsplats med öppet kontorslandskap som gynnar samarbete. I rollen kommer du att få arbeta självständigt med stöttning från erfarna kollegor och arbetet präglas av frihet under ansvar. Det här är en perfekt möjlighet för dig som vill utvecklas inom rekrytering och få värdefull erfarenhet under din studietid!

Ditt schema planeras i samråd med ansvarig hos vår kund, två veckor i taget. Du förväntas kunna arbeta 2-3 halvdagar i veckan (ca. 8-12 h/vecka). Observera att det inte finns möjlighet till sommarjobb.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Search på LinkedIn och i interna kandidatsystem
* Ringa telefonavstämningar
* Boka intervjuer
* Referenstagning
* Administration, exempelvis strukturering och uppdatering av kandidatlistor


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå på minst 50 %, med minst 3 terminer kvar av dina studier
- Har relevant arbetslivserfarenhet, till exempel i kundtjänst, med administration eller från butik
- Kan kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift då det krävs i dialogen med kandidater
- Har kunskap i Office-paketet

Det är meriterande om du
- Studerar till personalvetare/beteendevetare
- Har erfarenhet inom försäljning
- Har tidigare erfarenhet av IT-branschen

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Social
- Nyfiken
- Strukturerad

Övrig information
- Start: Omgående, enligt överenskommelse
- Omfattning: 2-3 halvdagar/vecka (8-12 h/vecka)
- Placering: På vår kunds kontor i Örebro

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2024
  • Ansök senast: 9 december 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024