Arbetsbeskrivning
Studerar du inom HR och ser en framtid inom rekrytering? Då är detta det perfekta jobbet för dig! Nu finns chansen att kombinera dina studier med ett lärorikt deltidsarbete som ger nyttig erfarenhet inför framtiden. Låter detta intressant? Sök tjänsten redan idag, urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
Nu söker vi en HR-assistent till ett IT-konsultbolag i Örebro. Som HR-assistent hos vår kund kommer du att utgöra en viktig del av rekryteringsteamet och bidra med att hitta och attrahera rätt kandidater. I din roll kommer du att stödja HR-ansvarig genom hela rekryteringsprocessen. Det kan exempelvis innebära att söka kandidater på LinkedIn, genomföra telefonavstämningar och boka intervjuer. Du blir ofta den som har första kontakten med kandidater och kommer att jobba för att de ska välja just er som sin nya arbetsgivare.
För att du ska trivas i rollen ser vi det som viktigt att du är ambitiös, nyfiken och social. Du är analytisk och har lätt att förstå hur olika roller/organisationer hänger ihop. Du kommer att möta kandidater med olika bakgrunder, och din uppgift blir att skapa en förståelse för deras kompetenser och potential. Hos vår kund välkomnas du till en ambitiös arbetsplats med öppet kontorslandskap som gynnar samarbete. I rollen kommer du att få arbeta självständigt med stöttning från erfarna kollegor och arbetet präglas av frihet under ansvar. Det här är en perfekt möjlighet för dig som vill utvecklas inom rekrytering och få värdefull erfarenhet under din studietid!
Ditt schema planeras i samråd med ansvarig hos vår kund, två veckor i taget. Du förväntas kunna arbeta 2-3 halvdagar i veckan (ca. 8-12 h/vecka). Observera att det inte finns möjlighet till sommarjobb.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Search på LinkedIn och i interna kandidatsystem
* Ringa telefonavstämningar
* Boka intervjuer
* Referenstagning
* Administration, exempelvis strukturering och uppdatering av kandidatlistor
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå på minst 50 %, med minst 3 terminer kvar av dina studier
- Har relevant arbetslivserfarenhet, till exempel i kundtjänst, med administration eller från butik
- Kan kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift då det krävs i dialogen med kandidater
- Har kunskap i Office-paketet
Det är meriterande om du
- Studerar till personalvetare/beteendevetare
- Har erfarenhet inom försäljning
- Har tidigare erfarenhet av IT-branschen
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Social
- Nyfiken
- Strukturerad
Övrig information
- Start: Omgående, enligt överenskommelse
- Omfattning: 2-3 halvdagar/vecka (8-12 h/vecka)
- Placering: På vår kunds kontor i Örebro
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231