OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Oss
Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 13 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com
Är du en noggrann och ansvarstagande HR-student som vill få en fot in i ett expansivt bolag där ingen dag är den andra lik? Swedemount söker nu en HR-assistent på deltid!
Vi är ett värderingsstyrt bolag som jobbar med ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners” för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”! Vi värderar våra medarbetare högt och tror på att varje person bidrar med något viktigt.
Vid en intervju berättar vi gärna mer om vårt arbete för att bli en ännu bättre arbetsgivare.
Om rollen
Som HR-assistent ingår du i ett litet HR-team där vi tillsammans jobbar för att driva och utveckla processer och aktiviteter inom HR. Vi sitter på vårt kontor i Sisjön tillsammans med medarbetare från övriga avdelningar inom bolaget.
Arbetsuppgifterna är varierande där du ger ett HR-administrativt stöd till dina kollegor men även till företaget i stort. I huvudsak kommer dina arbetsuppgifter bestå av diverse personaladministration som exempelvis avtalsskrivning, administration i vårt schema- och personalsystem samt rekryteringsadministration. För att var aktuell för tjänsten behöver du vara tillgänglig för att kunna arbeta två dagar i veckan och vi kommer gemensamt överens om vilka dagar som fungerar bäst.
Vem är du?
Vi söker dig som utbildar dig inom HR (eller motsvarande) och har minst ett år kvar av dina studier. Du trivs i en administrativ och stödjande roll och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Som person är du ansvarstagande, noggrann samt kommunikativ. Du är en van datoranvändare med mycket goda kunskaper i Officepaketet, har förmåga att söka tillgänglig information och lära dig IT-system som tillämpas i verksamheten.
Vårt erbjudande
Start för tjänsten är så snart som möjligt och anställningen sträcker sig till och med 31 maj med god chans till semestervikariat.
Vi tillämpar Unionens kollektivavtal.
Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ur brottsregistret på den sökande.
Vi erbjuder dig möjligheten att få arbeta med HR inhouse, vilket kommer att vara en värdefull erfarenhet oavsett vad du vill göra efter examen!
Varmt välkommen med din ansökan!