HR assistent/ Payroll administratör till Malmö

HR assistent/ Payroll administratör till Malmö

Arbetsbeskrivning

Brinner du för HR-frågor och vill göra skillnad? 

Bli en nyckelspelare hos Aryzta i Malmö!

Om företaget

ARYZTA Bakeries Nordic AB grundades som ett litet familjeföretag 1915 men var sedan 1998 en del av en amerikansk koncern som heter Fresh Start Bakeries (FSB). År 2010 förvärvades FSB av ARYZTA AG som är en av världens största koncern inom bageribranschen med tillverkning i samtliga världsdelar. ARYZTA Bakeries Nordic AB har två produktionsanläggningar i Sverige (Stockholm och Malmö). ARYZTA Bakeries Nordic AB bakar bröd till några av de ledande hamburgerkedjorna och bageribolagen i Norden.

Om tjänsten

Vi söker nu en HR Assistent/Payroll Administratör till vår kund Aryzta i Malmö, som vill vara med och stötta i en bred och utvecklande roll!

I denna tjänst kommer du att vara en nyckelperson i samarbete med HR Managern.

 Du får en central roll i att hantera personalfrågor, följa kollektivavtal och arbetsrättsliga regler samt hålla nära dialog med fackklubben. I rollen ingår att stötta chefer och skiftledare i arbetsrelaterade frågor och att delta i vårdande personalsamtal. 

Du kommer även att arbeta med schemaläggning och tidrapportering, samt följa upp anställningsavtal och arbetstider i systemet Agda.







Arbetsuppgifter inkluderar bland annat:

Delta i fackliga förhandlingar och ha en bra dialog med fackklubben
Samordna och dokumentera möten, följa upp olycksfall, tillbud och rehabärenden
Uppdatera medarbetare om förändringar kring avtal, lön och friskvård
Ansvara för planering av personalbehov, särskilt vid hög- och lågsäsong
Säkerställa att scheman, arbetstider och anställningsavtal följer kollektivavtal
Kontrollera tidrapporteringen och stötta skiftledare i användningen av Agda
Vara kontaktperson för företagshälsovården, boka hälsokontroller och följa upp rehabiliteringsinsatser
Delta i skyddskommittémöten och aktivt bidra till arbetsmiljö- och säkerhetsarbetet






Kvalifikationer:

Universitets- eller yrkesutbildning inom HR eller motsvarande arbetslivserfarenhet
2-3 års erfarenhet i en liknande roll, gärna i ett multinationellt företag
Goda kunskaper inom arbetsrätt och kollektivavtal (meriterande inom livsmedelsbranschen)
Erfarenhet av tidrapporteringssystem, gärna Agda
Flytande i svenska och engelska


Personliga egenskaper

Vi söker dig som är proaktiv, metodisk och har en god kommunikationsförmåga. Du är noggrann, prestigelös och har en stark samarbetsförmåga. Du hanterar konflikter och förhandlingar på ett tryggt sätt och har en förmåga att skapa förtroende i dina relationer.

Tjänstens omfattning är på heltid med tillträde 1 februari 2025.I denna rekrytering samarbetar Aryzta med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. 

Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Olivera Cvetkovic på olivera.cvetkovic@kraftsam.se


Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kraftsam Personal AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2024
  • Ansök senast: 31 januari 2025

Besöksadress

Karlbergsvägen 77
None

Postadress

Karlbergsvägen 77
Stockholm, 11335

Liknande jobb


19 december 2024