OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Lidl
Ta chansen att arbeta för en Top Employer 2022 certifierad arbetsgivare. Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra över 200 butiker runt om i Sverige.
Vi söker nu en noggrann och strukturerad HR-assistent till vårt härliga team på regionkontoret i Rosersberg. Teamet består idag av 3 HR-assistenter och en gruppchef. Har du en stark servicekänsla, en god kommunikationsförmåga och är stjärna på administration? Trivs du med varierande arbetsuppgifter och har lätt för att lära dig nya digitala verktyg och system? Då kan detta jobb vara något för dig. Läs mer om tjänsten nedan.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
Teamet har en regional roll i att säkerställa företagets HR-processer. Som HR-assistent på Lidls regionkontor stöttar du regionens chefer och kollegor med personalrelaterad service och administration. Det är ett stimulerande och utvecklande arbete där du får chansen att arbeta brett administrativt med HR-relaterade arbetsuppgifter.
Arbetet innebär att du hanterar kontrakt och registrerar kontrakt, arbetstid för butik- och lagerpersonal, schemamodeller och övriga personalrelaterade underlag. Du stöttar chefer i arbetsrättsliga frågor samt frågor kring centrala och lokala kollektivavtal. Utbildningsadministration så som hantering av inbjudningar till utbildningar, förbereda deltagarlistor, utvärderingar och rapportering kring utbildningsområdet är fler uppgifter som ingår. Vidare jobbar teamet med rekrytering av personal till våra butiker och lager, allt ifrån uppläggning av annons till att screena kandidater och boka in intervjuer. I rollen ingår att även stötta arbetsmiljökonsulten med administrativa uppgifter i samband med rehabiliteringsärenden.
Vilka erfarenheter söker vi?
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning, gärna inom HR. Vi ställer även höga krav på samarbetsförmåga och servicekänsla. Du är en god kommunikatör, har ett strukturerat arbetssätt samt har lätt för att lära dig nya system och verktyg. Du har ett intresse i att analysera olika typer av frågeställningar och lösa problem. Vidare är du driven i ditt arbetssätt och har viljan att förstå hur olika arbetsuppgifter och processer hänger ihop i ett stort företag.
Som person ser vi även att du är noggrann och har en god administrativ förmåga likväl social förmåga. Att jobba i ett högt tempo med en del arbetstoppar under månaden är något som lockar dig. Vi förutsätter att du är en van användare av Microsoft Office, främst Excel. Du kan kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska samt innehar B-körkort.
Vad kan vi erbjuda dig?
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning och tillträde omgående.
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga CV samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Sista ansökningsdag är 20 april 2022, dock kommer ansökningarna hanteras löpande.
När du har skickat in din ansökan så får du ett mail som bekräftar att vi mottagit denna. Om du blir kallad på intervju kommer du att få genomföra två kapacitetstester som ett nästa steg i vår rekryteringsprocess. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta jobb006@lidl.se.
Välkommen med din ansökan!