OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Följ med på vår spännande resa!
Är du som vi och tycker att den viktigaste framgången i ett företag är människorna som arbetar i det? Vi vill nu ta nästa steg och i takt med Bredablickgruppens kraftiga tillväxt behöver vi nu förstärka vårt HR-team med en HR-assistent. Är du i början av din karriär och vill bygga dig en bra erfarenhet av att arbeta brett inom HR, då är det dig vi söker!
Bredblickgruppen är en expansiv företagsgrupp med inriktning på ekonomisk- och teknisk fastighetsförvaltning, byggprojektledning och facility management. I Bredablickgruppen ingår Bredablick Förvaltning, Sustend, Bredablick Facility Services och Värmlands Fastighetsservice med totalt ca 550 anställda. Med en starkt tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö präglad av entreprenörsanda och driv. Samtliga medarbetare på alla nivåer i företaget ska tycka att det är kul att bidra till nöjda kunder, hög lönsamhet och stark tillväxt. Huvudkontoret ligger i Malmö och här sitter även vårt HR-team som supportar organisationen från Malmö upp till Karlstad och Stockholm.
Om rollen
I rollen som HR-assistent kommer du att arbeta med HR-teamet som bland annat driver arbetet med rekrytering av nya talanger till vår spännande koncern. Vidare kommer du vara ett proaktivt stöd till såväl medarbetare som chefer i HR-relaterade frågor samt utföra personaladministrativa dokument. Då Bredablickgruppen har flertalet olika yrken är arbetet omväxlande, lärorikt och roligt!
I rollen kommer du främst att arbeta med följande arbetsuppgifter:
- Administration: upprätta anställningsavtal, intyg, kontakt med myndigheter etc.
- Rekrytering: publicera annonser, selektera, telefonavstämningar, referenstagning.
- Vara delaktig i att planera och administrera personalaktiviteter.
Vidare kommer du tillsammans med HR-teamet bidra till utveckling och implementering av HR-processer så att såväl medarbetare som chefer får rätt stöd. Du kommer även vara ett proaktivt stöd i HR-relaterade frågor som t.ex. arbetsvillkor och arbetsrättsliga frågor.
Vi söker dig som har:
- Examen från högskola/ universitet inom personal- och arbetslivsområdet eller annan relevant utbildning.
- Erfarenhet av att arbeta med rekrytering.
- God administrativ förmåga och trivs med att ha ordning och reda!
- Talar och skriver svenska obehindrat, då all kommunikation såväl internt som externt sker på detta språk.
- Du innehar B-körkort för att kunna stötta chefer och ta dig mellan kontoren i våra olika regioner.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med search på Linkedin.
För att trivas i rollen som HR-assistent är du noggrann, strukturerad samt trivs med att hålla många aktiviteter igång samtidigt. Du har en god prioriterings- och problemlösningsförmåga samt värdesätter att ge god service och leverera hög kvalité till såväl organisations medarbetare som till chefer. Du gillar att arbeta utifrån uppsatta mål, slutföra uppgifter och har en förmåga att prioritera resultat. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team när arbetsuppgifterna kräver det.
Vi ser fram emot din ansökan! Sök redan idag!
Har du frågor om tjänsten? Kontakta rekryterande chef Emelie Block 0736-55 61 85 eller (mailto:emelie.block@bredablickgruppen.se)
Sista ansökningsdag 9 april, vi behandlar dock ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.