HR-Assistent till Försäkringsbolag

HR-Assistent till Försäkringsbolag

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av ett stort försäkringsbolag, där du får möjlighet att stötta HR-funktionen och utveckla processer är detta rätt roll för dig. Här får du möjlighet att både använda dina administrativa stjärnkunskaper, ha många interna samarbetsytor och vara en del av att skapa din egen roll framåt. Sök idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
I rollen som HR-assistent ansvarar du för varierade administrativa uppgifter av olika karaktär och omfattning inom HR området. Du har kontakt med det externa lönekontoret och ansvarar för löpande hantering av personaländringar och lönerelaterade ärenden såsom on- och offboarding, granskning av löner och tjänstepensioner. Du tar fram underlag till kvartalsrapporter till vårt huvudkontor och i samband med revisioner.

Du brinner för att förbättra och förenkla processer framför allt genom digitala lösningar. Du arbetar i ett personalsystem och tillsammans med lönekontoret utvecklar och implementerar du användandet av dessa system ytterligare.
I rollen har du även en bred kontakt med dina kollegor samt med huvudkontoret i Tyskland, varför stor del av kommunikationen sker på engelska. Du blir en del av teamet på HR & Support där du har ett nära samarbete med kollegorna. Rollen är av bred karaktär och det finns stora möjligheter till att utveckla dina ansvarsområden.

VI SÖKER DIG SOM
Avslutad gymnasial utbildning, meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom HR eller ekonomi
- Minst 2 års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter gärna inom HR och lön
- God systemvana samt goda kunskaper i Officepaketet inklusive Excel
- God erfarenhet i HR/lönesystem och systemadministration
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
- Erfarenhet av personalsystemet Flex HRM är meriterande
- Erfarenhet av att hantera ITP-planer är meriterande
Vi söker dig som är strukturerad och som brinner för att leverera goda resultat. Du är ordningsam och noggrann som person och trivs i en administrativ roll med varierade arbetsuppgifter inom HR, lönefrågor och systemadministration. Du har en vilja att lösa problem och är serviceinriktad. Då du kommer ha mycket kontakt internt och externt har du en tydlig och god kommunikativ förmåga och gillar att skapa effektiva samarbeten. Du trivs att arbeta i team samtidigt som du är självgående. Du har en förmåga att driva ditt eget arbete framåt och tar gärna initiativ inom ditt område och för att utveckla detta!

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2024
  • Ansök senast: 29 april 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024