HR-assistent till förvaltningskontoret

Arbetsbeskrivning

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att de snart 100 000 kommuninvånarna ska trivas och utvecklas. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden.

Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningens uppdrag är att genom utbildning, praktik och arbete öka individens förutsättningar för att hitta ett arbete och bli självförsörjande. Vi har bland annat kommunens största samlade utbud av gymnasieutbildningar samt kurser för vuxna.



ARBETSUPPGIFTER
HR-funktionen på utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen består idag av HR-chef, tre HR-utvecklare och tre HR-assistenter. Vi fungerar som en central stödfunktion i personalfrågor för alla enheter inom förvaltningen.

Vi är nu i behov av en vikarierande HR-assistent. Är det du? Gör testet nedan!

- Jag vill gärna arbeta i ett framåtsträvande och öppet arbetsklimat där kreativitet och nya idéer uppmuntras.
- Jag brinner för att leverera god service med ett öppet sinne för att hitta nya sätt att förbättra och utveckla min service gentemot min kund.
- Jag är en mycket god administratör med ett genuint intresse för HR- och lönesystem.
- Jag klarar av att verka i en föränderlig miljö tack vara mitt flexibla förhållningsätt och min positiva attityd som bidrar till andras trivsel och trygghet.

Stämmer alla påståenden in på dig? Grattis! Fortsätt att läsa.

I rollen som HR-assistent fungerar du som centralt personaladministrativt stöd åt chefer inom förvaltningen. I dina arbetsuppgifter ingår administration kring anställningsavtal, schemahantering, bevakning av LAS-tid och företrädesrätt, samt administration i rekryteringsarbetet. Du kommer även att ha en konsultativ roll där du svarar på personaladministrativa frågor från såväl medarbetare som chefer.

Sedan våren 2015 arbetar vi i ett nytt HR- och lönesystem, Heroma. Du kommer därför att medverka i ett spännande förändringsarbete med möjlighet att utnyttja din kreativa förmåga och bidra med dina idéer när vi tillsammans utvecklar de nya processerna.

Vi erbjuder en möjlighet att utvecklas i din roll som assistent i en dynamisk miljö med högt tempo och härliga kollegor. Du ingår i ett team med hög ambitionsnivå som alltid strävar efter att utveckla och förbättra sitt arbete.




KVALIFIKATIONER
Du har en gymnasial utbildning inom administration eller annan utbildning som bedöms likvärdig.

Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av liknande kvalificerat assistentarbete, samt erfarenhet av att arbeta i Officepaketet, Heroma, och Agresso

Som person är du serviceminded, ödmjuk och hjälpsam, men du kan samtidigt ställa krav på din omgivning. Att ta ansvar är självklart för dig och du har sinne för såväl detaljer som helhet.

Du har ett flexibelt förhållningssätt inför både arbetsuppgifter och kollegor i en ständigt föränderlig miljö. Du prioriterar dina arbetsuppgifter på ett bra sätt, även när tempot skruvas upp. Du är självgående, men kan också arbeta i grupp.

Inlevelsen och passionen för ditt arbete gör att du kan utföra det med glimten i ögat.

Du som medarbetare är ett föredöme och agerar utifrån vår kommuns gemensamma värdegrund. Du uppmuntrar andra till delaktighet och kreativitet, visar personlig omtanke genom att ge stöd och genom att konfrontera i ett gott syfte, både för dina närmsta kollegor och för organisationen i stort. Genom ditt sätt att agera och kommunicera sprids detta förhållningssätt vidare i organisationen och skapar motiverade och kreativa kollegor.



ÖVRIGT
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att vederbörliga beslut tas i organisationen.

I denna rekrytering vill vi ha fokus på våra sökande och vill inte ägna värdefull tid på företag som säljer och förmedlar tjänster inom platsannonsering med mera. Vi ber därför alla med sådana ärenden att avstå kontakt med oss.

Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Observera att ansökan ska göras via länken i denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Hjelm

Ola Nilsson

Marcus Bengtsson

Martin Alling

Marianne Larsson
035-138653
Marcus Bengtsson, LR

Ola Nilsson, LF

Elisabet Fock

Frank Wedding

Peter Nylander

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkogatan 5 Halmstad
None

Postadress

Box 153
Halmstad, 30105

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024