HR-assistent till global kund med kontor i Malmö

HR-assistent till global kund med kontor i Malmö

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Vi söker en HR-assistent till vår kund med kontor i Malmö. I rollen som HR-assistent kommer du att arbeta med det dagliga, operativa arbetet kopplat till HR-administration. Arbetsuppgifterna kan bland annat innebära inhämtning, uppdatering och hantering av dokumentation, förberedning av anställningskontrakt samt utvärdering och rapportering gällande olika processer inom organisationen. Tjänsten innebär även att utvärdera och utveckla bolagets HR-system där du spelar en stor roll för att säkerställa att insamlingen av data är representativt. Du kommer även att stötta vid implementering av nya system samt vid arbetet med olika processer och projekt under årets gång.

I rollen som HR-assistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:

       - Hantera det dagliga, administrativa HR-arbetet.
       - Utvärdera samt utveckla bolagets HR-processer.
       - Ha en stöttande roll vid implementering av nya system, processer och projekt.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på nio månader med start omgående.

Om dig

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta i en administrativ HR-roll, gärna i en större kontext. Du har goda kunskaper kring svensk arbetsrätt och lagstiftning samt erfarenhet av olika HR-system. Utbildning inom personalvetenskap eller liknande är meriterande. Som person är du kommunikativ och trivs i en internationell och händelserik miljö där engelska delvis är arbetsspråk. Du är resultatinriktad och drivs av att arbeta både operativt och strategiskt, där din flexibilitet och stora intresse för andra människor kommer väl till pass.

Viktigt för tjänsten är:

       - Relevant erfarenhet inom området.
       - Flytande i svenska samt engelska, tal och skrift.
       - Erfarenhet av olika HR-system samt god kunskap i Office-paketet.

Vi ber dig skicka in ditt CV på engelska vid ansökan. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco:

Adecco är en del av det multinationella företaget Adecco Group. Adecco Group är en av världens ledande leverantörer av HR-lösningar och ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Som konsult hos oss får du möjligheten att arbeta hos flera av våra spännande kunder och varje dag utveckla dig själv och dina kompetenser. Ta chansen att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss på Adecco!

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Gabriella Bryngemark på Gabriella.Bryngemark@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Vi ber dig bifoga CV på engelska. Varmt välkommen med din ansökan!

Sökord: HR, HR-assistent, administration, Skåne, Malmö, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2022
  • Ansök senast: 1 april 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


23 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024