OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är ett globalt ande företag som är världsledande inom sin nisch. I din roll som HR-assistent kommer du att arbeta brett med olika uppgifter inom HR-området.Du kommer att fungera som back up till personalavdelningen med arbetsuppgifter så som: . Ta emot och registrera ansökningshandlingar . Utannonsera lediga tjänster internt och externt . Boka in och schemalägga intervjuer . Skicka ut personlighetstest online . Uppdatera kandidatlistor . Uppdatera rekryteringslistor .Vid behov genomföra intervjuer . Skriva anställningskontrakt . Arkivera dokument och andra handlingar Du har en utbildning inom PA-området eller annat relevant område.Erfarenhet av arbete inom rekrytering är önskvärt och har du arbetat med urval och/eller enklare intervjuer är detta meriterande.Det är viktigt att du har ambitionen att fortsätta arbeta inom HR-området.Då koncernspråket är engelska är det viktigt att dina kunskaper i engelska är goda, både i tal och i skrift.Du har goda datakunskaper och behärskar särskilt Excel bra.Som person är du självgående, entusiastisk och ambitiös.Du har en stark drivkraft samtidigt som du är trevlig, varm, öppen och har ett genuint intresserad av människor.Då tillträde sker snarast enligt överenskommelse, ser vi gärna att du skickar in din ansökan omgående.Tjänsten är till en början en visstidsanställning på sex månader men med goda möjligheter till förlängning för rätt person.Din placering blir på huvudkontoret i Lund.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marcus Enochsson
040-615 16
Catarina Svensson
040-615 16 00