HR - assistent till High Chaparral

HR - assistent till High Chaparral

Arbetsbeskrivning

Att besöka High Chaparral är som att kliva rakt in i Vilda Västern, så som det såg ut på 1870-talets i Amerika. Här finns karaktärer, shower och upplevelser som gör ditt besök till ett spännande äventyr. Inne i parken finns det 16 matställen med olika inriktning, samtliga med vilda västern tematisering. High Chaparral har öppet sommartid och har varje år cirka 160 000 besökare, 16 helårsanställda och ca 400 säsongsarbetare. De har genomfört ett stort utvecklingsarbete de senaste åren och står inför en fortsatt spännande resa där framtidstron är stark. År 2017, 2018 och 2019 har High Chaparral blivit framröstat av barnfamiljer som Sveriges bästa temapark för barn i Norden. 2020 utsågs de även till en av vinnarna av Stora Turismpriset 2020 och under 2021 vidtog High Chaparral omfattande och kreativa åtgärder vilket möjliggjorde att vilda västern-parken slog det tidigare besöksrekordet. Läs mer på deras hemsida, https://www.highchaparral.se/ 

Studerar du just nu inom HR- området och vill utvecklas praktiskt i dina kunskaper? Eller har du erfarenhet av HR och administration sedan tidigare men vill vidareutvecklas och vistas i en unik miljö? Är du som person hjälpsam, bra på att hantera olika slags frågor samt motiveras av att ta eget ansvar? Då har du nu möjligheten att arbeta som HR- assistent på High Chaparral under säsongen 2023! 

Dina arbetsdagar hos oss: 
Dina arbetsdagar kommer vara väldigt varierande och den ena dagen kommer inte vara den andra lik. Du kommer att få arbeta mycket tillsammans med HR-chefen, där du kommer få bra stöttning och upplärning. Din uppgift kommer till stor del att handla om att vara synlig och närvarande för personalen i parken under öppettiderna. Du kommer även vara en stöttande funktion till chefer och ledare i deras ledarskap och hjälpa till när olika frågor dyker upp. I ditt uppdrag ingår det också att planera och arrangera personalaktiviteter på sommaren samt att hjälpa till att arrangera en avslutningsfest för alla anställda. 

Några exempel på ytterligare arbetsuppgifter är:  Attestera arbetstider
Lägga in nyanställda i företagets lönesystem samt skicka ut anställningskontrakt
Lägga upp anställda i företagets affärssystem för att kunna skapa personalkort och passerkort
Planering och arrangera introduktionsdagar (du får gärna vara med och stå inför vår personal och informera om olika ämnen)
Hantera samtal med personalen, kan vara svåra samtal men för det mesta är det trevliga samtal, mötet med personalen är en viktig del i arbetet
Arbeta med den årliga medarbetarenkäten
Jobba med uppföljning av säsongen, ta fram information och fånga upp utvecklingsområden inför nästa sommar
Är det du som kommer trivas hos oss?
Vi ser att du som söker antingen går på personalvetarprogrammet, eller annan relevant utbildning, eller redan har slutfört din utbildning och har erfarenhet inom området. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom HR men det är inget krav. För att lyckas i rollen har du lätt för att lära dig och sätta dig in i system, och kan på ett enkelt sätt skapa dig en överblick över vad som behövas göras.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och för att trivas i rollen är det viktigt att du har lätt för att möta andra människor, samarbeta, har ett flexibelt arbetssätt och är genuint intresserad av att hjälpa andra. Utöver det är det viktigt att du trivs i en administrativ roll då viss administration ingår dagligen. I samband med det behöver du därför vara strukturerad, gilla ordning och reda samt gillar att arbeta självständigt. I rollen ingår också att du klarar hantera flera olika frågor parallellt, både enklare och svårare. Till sist motiveras du av att ta eget ansvar, vill lära nytt och ständigt utvecklas.

Övrig information
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning (3 april- 15 september)
Tillträde: Enligt överenskommelse

Vi erbjuder dig en fantastiskt inspirerande roll i Sveriges ledande temapark. Här finns en stark framtidstro, en stabil och långsiktig ägarstruktur och ett attraktivt koncept. Och, självklart ingår vilda västern-kläder.

Äventyr, Tillsammans och Omtanke – detta är High Chaparrals tre värdeord som ska genomsyra allt som görs på företaget och i parken för att stärka gemenskapen mellan våra medarbetare. Här hjälps vi åt och stöttar varandra i det dagliga arbetet och gemensamt arbetar vi för att skapa en trygg, säker, rolig och utvecklande arbetsplats att arbeta på! Detta speglas i vårt dagliga arbete där fokus ligger på att leverera en äventyrlig och härlig upplevelse för våra besökare. Låter det som värdeord som är viktiga för dig?  Då är du varmt välkommen att vara med på vår fortsatta resa framåt!

Är du nyfiken på att få veta mer? 
I denna rekrytering samarbetar High Chaparral med OnePartnerGroup. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att visa intresse för tjänsten redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Search/Kandidatansvarig Stina Runesson på stina.runesson@onepartnergroup.se alt 0371-394101.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: High Chaparral Sweden AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2023
  • Ansök senast: 22 mars 2023

Postadress

High Chaparral
Kulltorp, 33504

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024