HR-assistent till HR-funktionen Medicinsk service i Lund

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vi främjar det regionala näringslivet, kulturen och samarbeten med andra regioner, i och utanför Sverige. Region Skånes högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.

Medicinsk service stödjer samtliga Region Skånes egna verksamheter samt externa vårdgivare. I Medicinsk service ingår divisionerna Labmedicin, IT och Medicinsk teknik. Vi är drygt 1600 medarbetare och våra arbetsplatser finns i hela Skåne.

Division Labmedicin har åtta verksamhetsområden; Arbets- och miljömedicin, Biobank, Klinisk genetik, Klinisk immunologi och transfusionsmedicin, Klinisk kemi, Klinisk mikrobiologi, Klinisk patologi samt Vårdhygien. I Labmedicin arbetar drygt 1200 medarbetare i många olika yrkesgrupper.

Division IT och Medicinsk teknik består av fem verksamhetsområden som arbetar med sjukvårdsförvaltningarna SUS, Sund och Kryh, Regionala verksamheter samt IT-samordning. Våra medarbetare har unik kompetens och är högspecialiserade inom flera tekniska områden.



ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande arbete där den ena dagen inte är den andra lik. I rollen kommer du att fungera som administrativt stöd åt HR-funktionen och dina arbetsuppgifter innefattar bland annat HR-administrativt arbete såsom att skriva anställningsavtal och tjänstgöringsintyg. Du kommer att stötta HR-chef, HR-specialister och förhandlare med uttag av underlag i system såsom DWP, WinLas och ATL-bevakning. Vidare ingår att förbereda statistik samt att administrera, och till viss del planera, utbildningsinsatser på enheten. Du kommer att skriva samt följa upp minnesanteckningar vid möten. Vid behov kommer du att fungera som chefsstöd, ansvara för konferens- och resebokning samt arbeta med fakturahantering i Raindance.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning och vi ser gärna att du har högskoleutbildning. Du har tidigare erfarenhet av HR-administrativt arbete samt av att skriva anställningsavtal och tjänstgöringsintyg. Du är en van användare av HR-Fönster, och vi ser gärna att du är superanvändare samt har erfarenhet av chefsstödsrollen. Vidare har du tidigare erfarenhet av fakturahantering i Raindance. Utöver detta har du vana av att förbereda och producera presentationsmaterial samt konferens- och resebokning.

Som person är du serviceinriktad, flexibel och noggrann. För att lyckas i rollen krävs att du kan arbeta med många uppgifter parallellt, har god samarbetsförmåga men även att du har erfarenhet och förmåga att arbeta självständigt samt kan prioritera och fördela inkomna förfrågningar och uppdrag.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
040-675 36 35
Facklig info se www.dik.se

Marianne Andersson - HR-chef Medicinsk service
046-17 85 99
Jessica Stålrup - Rekryterare
040-625 74 61
Thomas Risberg - Ekonomichef
0768-89 00 20
Lars Kristensson - Förvaltningschef
046-17 86 91
Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
046-17 54 25
Annika Palmkvist - Programdirektör 3R
044-309 31 29
HR-specialist Anna Lennartsson
046-176028
Ola Falck, HR-chef
072-216 50 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Medicinsk service Lund
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 25 januari 2014

Besöksadress

Kioskgatan 17 22185 Lund
None

Postadress

Kioskgatan 17
Lund, 22185

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024