OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Nu är vi på jakt efter dig!
Dig som vill utvecklas inom rekrytering i allmänhet och ha kontakt med människor i synnerhet.
Som HR-assistent blir du en del i rekryteringsteamet där du samarbetar med våra konsultchefer och rekryterare och tillsammans levererar världsklass till våra kunder och kandidater!
Du kommer ansvara för rekrytering av extrapersonal till våra pooler, bemanna pass, och även arbeta med proaktiva processer - att hitta talanger inför kommande uppdrag. I detta ingår att skriva och publicera annonser, göra urval, hålla kvalitativa telefonintervjuer, utföra kompetensintervjuer samt referenstagningar. Dina dagar kan även innehålla viss administration kopplat till våra HR-processer och att säkerställa och upprätthålla en god kontakt med våra kandidater.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss är det otroligt viktigt att vi har kul på jobbet. Vi bjuder gärna på oss själva och delar med oss av våra erfarenheter. Självklart skrattar vi inte bara på dagarna. Vi jobbar i en intensiv och händelserik miljö där vi alltid har största fokus på leverans i världsklass till våra kunder. Vi ställer höga krav både på oss själva och varandra.
Vår miljö är varm, modern och vi har ett inkluderande management där vi vill att du är med och utvecklar företaget så att vi fortsätter att vara ledande inom vår bransch. Vi är också ett starkt värderingsstyrt bolag och våra värderingar hjärta, passion och ansvar är kanske den främsta anledningen till att du ska söka detta jobb.
Vi längtar efter att få träffa dig!
Vem tror vi att du är?
Det här är rollen för dig som har god människokännedom, får energi av att träffa olika personer och är trygg i sociala sammanhang. Du gillar snabba puckar, är inte rädd för att fatta beslut och du har en förmåga att prioritera.
Du är självständig och kan planera och strukturera upp ditt eget arbete väl, men har lika enkelt för att prioritera om när det behövs.
Har du vana av att hantera sociala medier ser vi det som värdefullt.
Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift samt har god systemavana. B-körkort är ett krav.
Vi tror att du har utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom exempelvis service och försäljning sedan tidigare.
Precis som vår personlighet så präglas din av värme och humor. Du är hjälpsam, prestigelös och målinriktad. Du trivs att jobba i en mindre organisation med stort hjärta och där ditt arbete verkligen gör skillnad. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt.
Ta gärna en första konfidentiell kontakt med Niklas Jullesson på 073 - 644 87 00.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser därför fram emot din ansökan redan idag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.
Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.
Välkommen till ett annorlunda HR-företag!