HR-assistent till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Som HR-assistent sitter du som spindeln i nätet gällande många administrativa processer. Du arbetar brett med informationsflödet, bistår vid globala möten samt stöttar i rekryteringsprocesser. Vissa resor inom Europa kommer att ingå i arbetet.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
- Screena ansökningar
- CV-granskning
- Lägga upp annonser
- Deltaga i Online-möten globalt

Omfattning: 4 månad med god chans till förlängning.
Start: Omgående
Arbetstider: Kontorstider

Kundföretaget

Vår kund är ett globalt företag inom mejeribranschen.

Din profil

Vi söker dig som har en akademisk examen inom Personal/HR. Du har tidigare erfarenhet av att ha arbeta administrativt, gärna med rekrytering. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.

För att trivas på arbetsplatsen är du social och driven. Du trivs i att jobba i en stöttande roll och har en stor känsla för service och att arbeta lösningsorienterat. Du lägger stor vikt vid struktur och är ständigt nyfiken och vill lära dig mer.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Johanna Lindholm på telefon 08-611 21 25.

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri. Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.

Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Henriksen

Louisa Björklund

Frida Bergman

Marcus Nilsson

Marcus Nilsson
076-6778778
Christian Vikander
070 512 49 15
Christian Vikander
08 - 121 502 04
Jessica Tollstoy

Johanna Lindholm

Ann-Sofie Widlund Stendalen
08-501 685 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MAGNA AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 26 maj 2016

Besöksadress

Industrigatan 4A, Stockholm
None

Postadress

Industrigatan 4A
Stockholm, 11246

Liknande jobb


HR koordinator till Teknik- och Fastighetsförvaltningen

HR koordinator till Teknik- och Fastighetsförvaltningen

15 november 2024

14 november 2024