HR-assistent till internationellt serviceföretag

HR-assistent till internationellt serviceföretag

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en engagerad och driven person som vill jobba som HR-assistent på ett internationellt serviceföretag. Detta är den perfekta rollen för dig som är i början av din karriär och är redo för nya utmaningar. Om du tror att detta är något för dig, in med din ansökan idag!

OM TJÄNSTEN
På vår kunds kontor i Solna får du möjlighet att trivas i en varm och öppen arbetsmiljö. Deras grundläggande värderingar, såsom laganda, serviceanda och utveckling, genomsyrar företagskulturen och skapar en atmosfär där alla känner sig sedda. Du kommer ha möjlighet att variera mellan arbete på kontoret och distansarbete, vilket låter dig anpassa din arbetsplats efter vad som bäst passar dig.

Som HR-assistent kommer du att spela en nyckelroll genom att koordinera och erbjuda stöd till chefer inom olika områden, fungera som den viktiga länken mellan HR och den dagliga driften. Din aktiva deltagande i rekryteringsprocessen kommer att inkludera att ta fram annonser, utforma rollbeskrivningar och välja ut ansökningar för att säkerställa en effektiv och smidig process.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Koordinera och stödja chefer i olika frågor, agera som en viktig länk mellan HR och den dagliga driften.
* Assistera chefen inom städavdelningen med resursplanering, hantering av rehabärenden och kontakter med försäkringskassan.
* Utföra administrativa uppgifter som att boka intervjuer och säkerställa smidiga processer.
* Hjälpa till med HR-relaterade uppgifter, som att se över rollbeskrivningar och stötta i rekryteringsprocessen.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad högskole- eller yrkesförberedande utbildning.
- Har dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt god förståelse för HR-relaterade ärenden.
- Har obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Vi letar efter en noggrann och problemlösande individ med ett starkt ägandeskap för att driva processer framåt. Du bör vara självgående och ha förmågan att fungera som en stöttepelare för cheferna inom verksamheten.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2023
  • Ansök senast: 13 december 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

22 november 2024

HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024