OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Studerar du HR och ser en framtid inom rekrytering? Då är detta det perfekta deltidsarbetet för dig! Nu får du chansen att arbeta på en arbetsplats som blivit utsedd av deras medarbetare till Sveriges bästa arbetsgivare och dem har blivit certifierade av Great Place to Work. Låter detta intressant? Sök tjänsten redan idag, urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
Kontract är ett konsultbolag bestående av IT-konsulter som kombinerar affärsstrategi och teknisk expertis. Företaget grundades 2006 och har idag kontor i Örebro och Stockholm, men verkar över hela Mälardalen. Kontract arbetar med komplexa och stimulerande projekt på både global, nordisk och nationell nivå inom IT. På Kontract arbetar dem med korta beslutsvägar och hög förändringstakt, där möjligheten för utveckling ges både på ett personligt och kompetensmässigt plan.
I rollen som HR-assistent kommer du att möta potentiella kandidater och framtida kollegor och du kommer att arbeta med Kontract's varumärke och varför kandidaterna ska välja just er. Du kommer att stötta HR-ansvarig med att ta den första kontakten med kandidater. Efter det kommer du att vara delaktig i olika delar av rekryteringsprocessen. Du kommer att arbeta i ett öppet kontorslandskap som främjar samarbete mellan kollegor. Kontract präglas av driv, samarbete och hög kompetens inom IT.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
För att passa in i rollen som HR-assistent ser vi gärna att du har ett analytiskt tankesätt. Du kommer att möta olika kandidater med olika bakgrund och din uppgift är att skapa en förståelse för kandidatens profil.
Exempel på arbetsuppgifter:
* Search på Linkedin och Kontract's interna kandidatsystem
* Telefonavstämningar
* Boka in intervjuer
* Referenstagning
* Administration, exempelvis strukturering och uppdatering av kandidatlistor
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå
- Har arbetslivserfarenhet
- Kan kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
- Har kunskap i Office-paketet
Meriterande om du:
* Studerar personalvetarprogrammet eller beteendevetarprogrammet
* Erfarenhet av försäljning
Som person är du:
* Strukturerad
* Serviceinriktad
* Initiativtagande
Övrig information:
* Start: omgående
* Omfattning: 8-15 timmar per vecka under kontorstider
* Placering: på kontoret i Örebro, Eyracenter
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231